اصفهان گلس مایند برنامه ریزی برای نونوار شدنِ ناوگان باری کشور - اصفهان گلسمایند

وزیر راه در اردستان

وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته ناوگان باری کشور نوسازی می شود.

به گزارش اصفهان گلس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین افتتاح قطعه پنجم محور اردستان به اصفهان گفت: استفاده از حمل و نقلِ هوشمند در قالب نرم افزار و سامانه‌های یکپارچه‌ای که طراحی شده در دستور کار است و اتوبان‌های جدید مانند آزادراه تهران شمال و غدیر از نوع اتوبان‌های هوشمند است.

وی به آغازِ آزمایشیِ مدیریتِ سرعت گاه در راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: از این طریق، بهره وری و ایمنی در سطح راه‌های کشور ارتقاء می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی به فعالیتِ ۶۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال در ناوگان باری کشور اشاره کرد و افزود: برای نوسازیِ این ناوگان در قالبِ انعقاد قرارداد با کارخانه‌های ساختِ داخل و واردات خودرو‌های سه سال ساخت در بازه زمانیِ پنج ساله برنامه ریزی شده است.

محمد اسلامی، کارخانه‌های ساخت داخل را موظف به تولیدِ کامیون‌های مطابق با استاندار‌های راه و شهرسازی دانست و گفت: این طرح، همزمان با واردات از خارجِ کشور به صورت موازی شروع شده تا علاوه بر نوسازی، صرفه جویی در سوخت و ارتقای ایمنی هم اتفاق بیفتد.

وی در توضیحِ این طرح، به اِسقاط شدنِ کارت هوشمند فعال و کامیون‌های فعالی که بارنامه داشته باشند، اشاره کرد و افزود: جایگزینِ آن کامیون سه سال ساخت از خارج کشور یا کامیون‌های نو از داخل با تسهیلات بانکی است که حدود ۸۰ درصد از مبلغ کامیون در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 21 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.