اصفهان گلس مایند تاکید بر ضرورت بازگشت به مبانی اسلامی در نشست حقوق بشر - اصفهان گلسمایند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دبیر این نشست در جمع استادان دانشگاه، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی و معاون بین الملل ستاد حقوق بشر گفت: سازمان‌های بین المللی مدعی حقوق بشر، ناقض حقوق انسان‌ها در سراسر جهان هستند و در این نشست به این مسئله پرداخته شد.
علی ثقفیان مسئول گروه پژوهشی رستا، پژوهش‌های مختلف را در زمینه حقوق بشر در دستور کار این گروه پژوهشی دانست و افزود: غرب استاندارد‌های دوگانه را در بحث حقوق بشر دارد و مصداق‌ها و مستندات این موضوع موجود است و رسانه‌ها باید این تضاد آشکار را به افکار عمومی منتقل کنند.
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: غرب در ارتباط با حقوق بشر استاندارد مشخصی ندارد چرا که مبنای تفکر سکولاریسم منفعت طلبی است و غرب هر جا منافعش را در خطر می‌بیند گروه مقابل خود را را تروریست معرفی می‌کند.
زهره الهیان افزود: همین مسئله باعث شده غرب حتی در منطقه به عنوان یک تروریسم دولتی عمل می‌کند و این با حمایت از گروهک‌های تروریستی به خوبی دیده می‌شود.
معاون بین الملل ستاد حقوق بشر جمهور اسلامی هم در حاشیه این نشست گفت: دولت‌های غربی با جنگ رسانه‌ای و سرمایه گذاری‌های هنگفت به دنبال مصادره حقوق بشر هستند و با این حربه در تلاش هستند تعریف و تفسیر مورد نظر خود را از این مقوله به افکار عمومی القا کنند.
سید مجید تفرشی افزود: مردم ایران و ملت‌های منطقه دیگر از دروغ پردازی‌های حقوق بشر غربی اقناع نمی‌شوند چرا که استاندارد‌های دوگانه آشکار شده و این تضاد‌ها با مصادیقی از جمله تحریم‌های فرا قانونی و یک جانبه (غذا، دارو، بلوکه کردن اموال ایران) که خلاف حقوق بین الملل هستند بیشتر نمایان می‌شود و مردم می‌فهمند حق و باطل چیست.
وی با بیان این که اروپایی‌ها به بهانه فشار‌های آمریکا ناقض حقوق بشر هستند و با همراهی در تحریم علیه ملت ایران تقابل می‌کنند، گفت: این نقض حقوق بین الملل و مسئولین بین المللی دارد.
این نشست امروز همزمان با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و با همکاری گروه پژوهشی رستا و معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان برگزار و در پایان از کتاب حقوق و بحران نوشته دکتر غمامی و اولین سایت تخصصی حقوق بشر ایران به نشانی WWW.OFOHR.COM رونمایی شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 272 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 4 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.