اصفهان گلس مایند خواص شگفت انگیز گریپ فروت - اصفهان گلسمایند

بسته سلامت

گریپ فروت میوه‌ای از خانواده مرکبات است که از پیوند پرتقال و دارابی به دست آمده و دارای خواص و فوایدِ گوناگونی است.

اندر فوایدِ گریب فروتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اصفهان، این میوه شگفت انگیز نیز مانند لیمو ترش سرشاز از ویتامین c است و در فصل پاییز و زمستان می‌توان از خواص داروییِ آن برای بهبود سرماخوردگی بهره برد.

گریپ فروت دارای مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف از جمله پتاسیم و لیکوپن، کلسیم، قند و فسفر است.
دارای فیبر زیاد و کالری کم و حاوی بیوفلاونوید‌ها و سایر مواد شیمیایی است که از بیماری‌های جدی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و تومور محافظت می‌کنند.
متابولیسم بدن را افزایش و سطوح انسولین را کاهش می‌دهد و از بدن انسان در برابر خستگی، تب، مالاریا، دیابت، یبوست، سوء هاضمه، مشکلات ادراری و اسیدیته بیش از حد محافظت می‌کند.
به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی برای زخم‌های خارجی عمل می‌کند و خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.
گفته می‌شود که تمام رنگ‌های گریپ فروت دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند؛ اما رنگ‌های قرمز و صورتی دارای سطح آنتی اکسیدان و لیکوپن بالاتری هستند.
طبع گریپ فروت سرد و خشک است.

گریپ فروت را کی بخوریم؟

بهترین زمان خوردن گریپ فروت به جای وعده‌ی صبحانه است؛ چون کم کالری بوده و در طول روز گرسنگی و تشنگی را به دلیل محتوای بالای آب از بین می‌برد.

اما بخوانید دیگر فواید این میوه مغذی را:

لاغری و کاهش وزن

گریپ فروت به عنوان یک چربی سوز و مهار کننده اشتهای بسیار قوی شناخته شده است. گفته می‌شود که بوی گریپ فروت، احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و به همین دلیل، برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است.

مقدار فیبر موجود در گریپ فروت گرسنگی را کاهش می‌دهد و باعث تحریک کلستی سکتوکینین، هورمونی که عمل گوارش را تنظیم می‌کند، می‌شود.

بهترین زمانِ مصرفِ گریپ فروت برای لاغری نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی است.

پوست صورت

توجه: پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

گریپ فروت حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌های A و C، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که از چروک پوست و لک‌های پوستی جلوگیری و به جوان سازیِ پوستِ صورت کمک می‌کند.

ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در گریپ فروت، آثار ناشی از آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست را درمان می‌کند.

اسید آمینه‌های موجود در گریپ فروت، پوست را نرم می‌کند.

روغن گریپ فروت برای جوش صورت، آکنه و جای جوش مفید است.

ماسک ضد چروک خانگی

نصف یک گریپ فروت را با نصف فنجان ماست مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس، با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست خشک

نصف یک گریپ فروت را با یک قاشق غذاخوری شکر و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و از آن به عنوان اسکراب برای پوست خشک استفاده کنید.

ماسک صورت برای پوست چرب

نصف یک گریپ فروت را با یک قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان آرد ذرت ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

موی سر

گریپ فروت و آب گریپ فروت منبع خوبی از ویتامین C هستند که برای سلامتی و افزایش رشد مو ضروری است.

روغن گریپ فروت برای درمان شوره سر و پوسته پوسته شدن سر مناسب است.

خواص دارویی و درمانی گریپ فروت

دیابت و قند خون

گریپ فروت شاخص گلیسمی پایینی دارد و برای کنترل قند خون و کاهش حساسیت نسبت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید است.

اما این نکته را فراموش نکنید که واکنش‌های افراد مبتلا به دیابت پس از خوردن گریپ فروت متفاوت می‌باشد، بنابراین اگر شما دیابت نوع ۲ دارید بهتر است که پس از غذا گریپ فروت بخورید و سپس قند خون خود را آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید از گریپ فروت در رژیم غذایی خود استفاده کنید یا نه.

فشار خون

مصرف گریپ فروت به کاهش فشار خون سیستولیک کمک می‌کند، تاثیر بر فشار خون ممکن است ناشی از سطح بالای پتاسیم موجود در گریپ فروت باشد؛ چون پتاسیم، اثراتِ منفیِ سدیم را خنثی می‌کند.

اما توجه داشته باشید که دارو‌های کاهش فشار خون نیفیدیاک و افیدیتاب ممکن است در هنگام ترکیب با گریپ فروت خطرناک باشند.

دوران بارداری

آب گریپ فروت در دوران بارداری برای پیشگیری و درمان کلسترول بالای خون، پسوریازیس و چاقی در حاملگی مفید است.

گریپ فروت از افزایش ناگهانی فشار خون بالا یا پره اکلامپسی در بارداری جلوگیری کرده و برای رفع خستگی و بی خوابی، سوزش سر دل و بیماری صبحگاهی، دیابت بارداری و سندرم متابولیک و رفع ادم و یبوست برای زنان باردار مفید است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 27 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.