اصفهان گلس مایند کمیته امداد آماده دریافت نذور قربانی در عید سعید قربان - اصفهان گلسمایند

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در عید قربان آماده دریافت نذور و قربانی هم استانی‌های نیکوکار و توزیع در میان مددجویان و نیازمندان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه عید قربان، یکی از مناسبت‌های ویژه مذهبی برای کمک به مددجویان است، گفت: این نهاد “طرح نذر قربانی” را برای هدفمند کردن نذور مردمی در بیش از ۳۵۰ پایگاه اجرا می‌کند.
کریم زارع با اشاره به اینکه مردم نیکوکار با هر توان مالی می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، افزود: قیمت دام ارائه شده در این مراکز بر اساس نرخ مصوب خواهد بود و هزینه‌ای برای عملیات ذبح از مراجعه کنندگان دریافت نمی‌شود، و شهروندان می‌توانند در صورت تمایل، همه یا بخشی از قربانی خود را برای کمک به مددجویان کمیته امداد اختصاص دهند.

وی گفت: پارسال با همت مردم خیر و نیکوکار استان بیش از ۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان به صورت نقدی و یا اهدای گوشت قربانی و بیش از ۲۰۰ راس دام سبک با نظارت شبکه دامپزشکی استان ذبح و در میان نیازمندان توزیع شد.
زارع با اشاره به سنت پسندیده عقیقه گوسفند، افزود: کمیته امداد استان در همه ایام سال با توجه به نیت خیران و به نیابت از آن‌ها آماده انجام قربانی و توزیع آن در میان نیازمندان واقعی است.
وی با اعلام اینکه برای حفظ سلامتی مردم نیک اندیش استان، روش‌های الکترونیکی برای دریافت نذور نیز فراهم است از خیران درخواست کرد؛ با شماره گیری کد#۱*۰۳۱*۸۸۷۷* و یا واریز به کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ برای ارائه نذور خود اقدام کنند.
مراکز جمع آوری نذور و قربانی در شهر اصفهان خیابان جامی، کمیته امداد منطقه دو-خیابان زینبیه روبروی پارک لاله امداد منطقه پنج-خیابان ارتش کوچه ۲۸ امداد منطقه سه-سپاهان شهر، جنب ورزشگاه ولایت-خیابان جی، جنب تامین اجتماعی امداد منطقه چهار –خیابان ۲۴ متری خیابان فجر جنب پمپ بنزین مرکز نیکوکاری یوسف زهرا (س) – پذیرای نذور شهروندان هستند.
مدیراداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۸۸ اکیپ ثابت و سیار شامل ۵۳ اکیپ ثابت و ۳۵ گروه سیار در استان اصفهان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در ایام عید قربان نظارت می‌کنند.
شهرام موحدی با بیان اینکه در شهرستان اصفهان ۱۳ مرکز مجاز موقت کشتار و ۶ کشتارگاه به صورت رایگان خدمات رسانی می‌کنند گفت: ۲۳ کشتارگاه در استان هم اماده خدمات رسانی رایگان به شهروندان هستند.
وی افزود: در روز عید قربان ۴۴ دامپزشک، ۴۴ ناظر شرعی و ۷۵ بازرس بهداشتی برای ذبح و نظارت بر بهداشت گوشت فعالیت خواهند کرد.
وی گفت: کشتارگاه‌های دام در استان اصفهان در روز عید قربان از ساعت ۷ تا ۱۳ به صورت رایگان به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.
مدیر اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: مردم گوشت حیوان ذبح شده را پیش از استفاده حداقل ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی (جگر) را به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری کنند تا از سلامت کامل گوشت اطمینان کنند.
موحدی از مردم خواست دام‌های قربانی خود را به کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز موقت کشتار برای ذبح ببرند تا از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، تب مالت، تب کریمه کونگو و سیاه زخم می‌شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 81 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.