اصفهان گلس مایند آمار بیکاری چقدر دقیق است؟ - اصفهان گلسمایند

نرخ بیکاری نشان دهنده‌ی وضعیتِ دقیقِ شرایطِ اشتغال کشور نیست.

به گزارش اصفهان گلس، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان اردستان به غیرفعال شدنِ بخشی از جمعیت به دلیلِ رکودِ حاصل از کرونا و تحریم اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته، با وجود همه فشارها، سالیانه به صورت میانگین، حدود ۵۵۱ هزار نفر اشتغال در کشور ایجاد شده است.

عیسی منصوری افزود: در حوزه فناوری اطلاعات، ورزش، فرهنگ و ارشاد و گردشگری تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد از بانک کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

وی به پیش بینیِ ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلاتِ تبصره ۱۸ با نرخ کارمزد ۸ و ۱۲ درصد در بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: از این میزان تسهیلات، ۷ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و ۵ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

نماینده مردم اردستان در مجلس هم اولویت اول را جلوگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی و در ادامه، تکمیل آن‌ها عنوان کرد و گفت: توسعه کارخانه‌ها در کنار احیای کارخانه‌های تعطیل شده در دستور کار قرار گرفت و در زمینه احداث واحد‌های صنعتی، طرح‌های جدیدی را شاهد بودیم.

حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد، افزایش کیفیتِ خدماتِ واحد‌های صنعتی به کارگران را موضوعِ مد نظرِ کنونی دانست و گفت: زمینه‌ای را ایجاد کنیم که افراد بیکار برای اشتغال در واحد‌های صنعتی ترغیب شوند.

فرماندار اردستان، ایجاد امکان اشتغال برای دانش آموختگان و بانوانِ تحصیل کرده را مهمترین چالش در حوزه اشتغال اردستان دانست و تاکید کرد: از طریق توسعه رشته‌های مهارتیِ متناسب با ظرفیت‌های منطقه و حمایت از متقاضیان برای ورود به عرصه‌های کارآفرینی، برای تأمین منابع مالی به منظورِ ایجاد طرح‌های اشتغال زایی کمک و همراهی شود.

حمید رضا تأملی خواستار همراهیِ صندوقِ کارآفرینیِ امید برای اختصاص تسهیلاتِ مورد نیازِ کسب و کار‌های خدماتی و مهارتی شد و گفت: تا پایان شهریور، ۵۰۰ اشتغالِ جدید در شهرستان خواهیم داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 21 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.