اصفهان گلس مایند اجرای برنامه جامع کنترل بیماری سالک در استان اصفهان - اصفهان گلسمایند

مرحله دوم مبارزه با مخزن بیماری سالک در شهرستان اردستان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه مرحله اول مبازره با مخزن بیماری سالک در ۹ کانون اواخر فروردین با مشارکت نیرو‌های بسیجی در مدت ۱۵ روز در وسعت چهار هزار و ۶۰۰ هکتار اجرا شده است افزود: هزینه اجرای این طرح در مرحله اول بیش ۷۰ میلیون تومان است.
حسین ذبیحی گفت: در حال حاضر مرحله دوم این طرح نیز در ۹ کانون با مشارکت بسیج آغاز شده است و این طرح در دو مرحله دیگر نیز تا اوایل شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه پارسال ۱۳۰ مورد سالک در شهرستان گزارش شده است افزود: از این تعداد ۲۰ نفر از اتباع بیگانه بودند که در مجموع میزان مبتلایان نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان به اجرای برنامه‌های آموزش با استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دو هزار و ۲۰۰ قلم دافع و اسپری دور کننده حشرات به صورت رایگان به ویژه در روستا‌ها منزل به منزل همراه با اموزشی که به این خانوار‌ها داده اند توزیع شده است.
ابوالفضل گلی کارشناس سالک مرکز بهداشت شهرستان اردستان نیز با بیان اینکه برای مقابله با مخزن بیماری سالک از طعمه مسموم استفاده می‌شود گفت: پشه‌های صحرایی روی موش‌ها تغذیه انجام می‌دهند و با ورود به شهر‌ها افراد را مورد گزش قرار می‌دهند و زمانی که موش صحرایی از بین برود این چرخه نابود می‌شود و میزان موارد ابتلا بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم در گفتگوی زنده اینترنی با بخش خبری ۲۰ شبکه اصفهان گفت: طی یک دوره عملیاتی از ۱۰ سال گذشته تا کنون، آمار ابتلا در هشت شهرستان حدود چهار هزار مورد بود که هم اکنون به ۹۰۰ مورد ابتلا رسیده است.
منصور شیشه فروش با بیان اینکه سال گذشته چهار میلیارد تومان به این مورد اختصاص یافت گفت: پارسال ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت و اقداماتی در ۵ شهرستان و ۵۷ کانون که شناسایی شد، اجرایی شد.

وی افزود: کانون‌های اصلی این بیماری در بادرود، بخش امامزاده شهرستان نطنز، در منطقه اردستان مهاباد، موغار و زواره، در برخوار مناطق حبیب آباد و محسن آباد و مناطق شمال برخوار و در بخش‌هایی از شهر اصفهان در کوهپایه، جرقویه، جلگه و بن رود اقداماتی راب پاکسازی محیط شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 94 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 30 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.