اصفهان گلس مایند ادامه برداشت گندم تا شهریور - اصفهان گلسمایند

ادامه برداشت گندم تا شهریوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر زراعت جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه خرید گندم تا شهریور ادامه دارد گفت: برداشت گندم از مناطق گرم و خشک مانند کاشان، آران و بیدگل، نائین و خوروبیابانک شروع شده است و سپس در مناطق معتدل و در آخر از مناطق سردسیر برداشت می‌شود.
پیمان فیروز نیا افزود: قیمت هرکیلو گرم گندم ۵ هزار تومان است و ۴۳ مرکز خرید محصولات کشاورزی نیز برای این موضوع پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت گندم استان با توجه به این که وضعیت منابع آبی اصفهان از محل رودخانه تامین می‌شد، نسبت به پارسال به شدت کاهش یافته است گفت: پارسال ۶۰ هزار هکتار زیر کشت گندم آبی بود، اما سطح زیر کشت امسال ۴۱ هزار و ۳۰۰ هکتار است که ۲۰ هزار هکتار نسبت به پارسال گذشته کاهش یافته است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی اصفهان افزود: پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت حدود ۳۷ هزار هکتار برداشت شود.
وی یا بیان اینکه کاهش بارندگی ها، نوسانات دمایی، سرمای طولانی مدت و طوفان‌های شدید در استان موجب شده است که به مزارع گندم خسارت وارد شود گفت: تعداد زیادی از کشاورزانی که با استفاده از آب چاه اقدام به کشت کرده بودند، شرایط به خوبی پیش نرفت و بخشی از کشت جو خود را به چرا دادند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 30 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.