اصفهان گلس مایند ارائه بسته حمایتی از اهالی فرهنگ وهنر در مرحله تصویب - اصفهان گلسمایند

نشست وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی: بسته حمایتی از اهالی فرهنگ و هنر در حال تهیه و آماده شدن است و در دولت سیزدهم تصویب و ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ محمدمهدی اسماعیلی در جمع اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر اصفهان، با تاکید بر استفاده از این ظرفت‌های فرهنگی، این شهر را گنجینه‌ای از ظرفیت‌های بالای فرهنگی وهنری و از جایگاه برتر در حوزه هنر توصیف کرد و گفت: مکتب اصفهان در حوزه فقه، فلسفه، عرفان همیشه همچون چشمه‌ای جوشان بوده و کشور را سیراب کرده و ما به این می‌بالیم.

 

وی جایگاه اصفهان در حوزه هنر را مهم اریابی و بر استفاده از پیشنهاد‌های نخبگان در توسعه فرهنگ وهنر استقبال کرد و افزود: نگاه ما به فرهنگ و هنر عام است و همه بخش‌ها در دولت مردمی مورد توجه هستند و قائل به انحصار نیستیم.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت وظیفه تصدی گری ندارد و از اهالی فرهنگ و هنر حمایت می‌کنیم، گفت: تولید محصولات فرهنگی و هنری را افزایش می‌دهیم و اصحاب فکر و اندیشه و نخبگان باید تصمیم گیری کنند.
محمدمهدی اسماعیلی افزود: کرونا خسارت و آسیب زیادی به اهالی فرهنگ و هنر وارد کرده و فروش در سینما‌ها در سال گذشته به یک بیستم کاهش یافته و در موسیقی و تئاتر هم صدمه وارد شده است.
در این نشست رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان هم خواستار توجه ویژه به فعالیت‌های قرآنی، تشکیل نمایشگاه‌های قرآن و عترت در استان‌ها شد.
علاء الدین افزود: از آثار مکتوب حوزه قرآنی حمایت و واکسن فعالان حوزه قرآنی تامین شود.
جهانبخش سلطانی پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما و از هنرمندان اصفهانی هم در این نشست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد در مقطع کنونی شیوع کرونا حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ بیش از بیش ضروری است.
بابک ایرانپور هم به عنوان نماینده اهالی رسانه در این نشست خواستار برطرف شدن مشکل کاغذ و حذف جریان فاسد دلالی شد و بر ساماندهی و رتبه بندی رسانه‌ها و نگاه عدالت محور به ویژه در استان‌ها تاکید کرد.
مدیرخانه مطبوعات استان اصفهان و نماینده خبرنگاران هم در این دیدار گفت: بلاتکلیف‌ترین قشر در بخش فرهنگ خبرنگاران هستند و فراموش شده اند و حمایت نمی‌شوند.
منصور گلناری افزود: در بُعد ملی راهبرد رسانه‌ای و تبلیغاتی نداریم و از معاون مطبوعاتی خواسته می‌شود این الگوی مورد نیاز را تدوین کند و باید نگاه مرکز نشین‌ها به مراکز استان‌ها تغییر کنند.
نماینده عکاسان و چاپخانه داران هم در این نشست نظرات و درخواست‌های خود را اعلام کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 31 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.