اصفهان گلس مایند بازگشایی مدارس با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا - اصفهان گلسمایند

در نشست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اصحاب رسانه

تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس به سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا و میزان ابتلا در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موج پنجم کرونا مرداد سختی را برای ما به همراه داشت گفت: تمام ظرفیت‌های بیمارستانی دولتی، تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و خصوصی درحال خدمت رسانی به سه هزارو ۷۰۰ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی این نیرو‌ها هستند.
دکتر بهروز کلیدری با اشاره به اینکه در سه روز گذشته سیر صعودی بیمار در استان شکسته شده افزود: پیک ابتلا در شهر اصفهان به قله رسیده و در دیگر شهرستان‌ها همچنان سیر صعودی ادامه دارد.
وی درگیری سویه‌های جدید ویروس کرونا را از نگرانی‌ها در آینده برشمرد و گفت: اصلی‌ترین اقدام برای گسترش سویه جدید سرعت در واکسیناسیون است.
دکتر کلیدری با بیان اینکه مادران باردار نیز می‌توانند واکسن دریافت کنند افزود: در مرداد ماه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ مادر باردار درگیر کرونا در استان بستری شدندو در ۱۰ روز گذشته ۴ مادر باردار فوت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره آمادگی نظام سلامت در برابر شیوع سویه لامبدا گفت: این واریانت با توجه به ویژگی‌هایی نظیر تکثیر سریع و هدف قراردادن افراد جوان نگران کننده و تنها راه مهار و کنترل سویه لامبدا تسریع در روند واکسیناسیون کرونا است.
دکتر کلیدری افزود: استان اصفهان با راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون این آمادگی را دارد که با شرط تامین واکسن، روزانه به ۵۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق شود.
وی گفت: جمعیت هدف گذاری شده برای رسیدن به ایمنی جمعی تزریق واکسن کرونا به سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که تاکنون در مجموع حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند و اگر واکسن کافی در اختیار استان اصفهان قرار بگیرد می‌توانیم تا دو ماه آینده به این ایمنی برسیم. اما اگر این امکان فراهم نشود با توجه به ماهیت واریانت جدید چاره‌ای جز لاک داون و محدودیت شدید نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 30 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.