اصفهان گلس مایند بازگشت شرکت دیار خودرو گلپایگان به چرخه تولید - اصفهان گلسمایند

بعد از ۱۸ ماه تعطیلی

با عقد قرارداد شرکت دیارخودروی گلپایگان با شرکتی چینی خط تولید محصول جدید این شرکت راه اندازی و پس از ۱۸ ماه به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون قضایی دادستان کل کشور در آیین راه اندازی مجدد شرکت دیار خودروی گلپایگان گفت: قوه قضائیه بیش از دو سال است که در حوزه حمایت از سرمایه گذاری و تولید ورود کرده و اجازه نداده است که هیچ کارخانه‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود.

سعید عمرانی افزود: قوه قضائیه در یک سال گذشته از بیکاری ۱۰۰ هزار نفر هم جلوگیری کرده و این تعداد هر روز بیشتر می‌شود.
وی به شرکت‌های خارجی که بدون عمل کردن به تعهدات خود کشور را ترک کردند نیز اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها دیگر در کشور جایگاهی ندارند و نباید آن‌ها را به کشور راه داد و قوه قضائیه با شرکت‌های داخلی که با این شرکت‌ها قرارداد ببندند برخورد قضایی می‌کند.
استاندار اصفهان نیز گفت: بزرگترین مشکل دیارخودروی گلپایگان بدهی بانکی و سود مرکب تسهیلات معوقه بود که با همکاری قوه قضائیه و دولت بسیاری از آن‌ها مرتفع شد و برخی مشکلات چک‌های معوقه را هم قوه قضاییه پیگیری می‌کند.
عباس رضایی به وضعیت صنعت در استان نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۲۱۳ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت و ۱۲۹۶ طرح صنعتی هم افزایش ظرفیت داده شد.

وی گفت: در یک سال گذشته ۱۱۸۸ طرح جدید هم در استان به ثمر نشست و ۱۲ طرح نیمه تمام هم که بیش از ۱۰ سال به حالت رکود مانده بود راه اندازی شد.
مدیرعامل دیار خودروی گلپایگان هم گفت: باعقد قرارداد با شرکت ساینوی چین و رونمایی از خودروی دیکستری که محصول شرکت سوئیست چین و طراحی شرکت پنین فارینای ایتالیا ست توانستیم پس از یک سال قطعه خریداری کنیم و وارد چرخه تولید شویم.
محمدتقی حسن خانلو افزود: شرکت ساینوی چین در این قرارداد متعهد به تامین ۲۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو برای شرکت دیار خودرو شد.

وی گفت: در مرحله اول سالانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودروی سوئیست تولید می‌شود و این میزان ظرف ۲ سال و در مرحله‌های بعدی به ۶ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.
مدیر عامل دیار خودرو؛ داخلی سازی قطعات این خودرو را در مرحله اول ۲۰ درصد و در مراحل بعدی ۵۰ درصد بیان کرد و گفت: با راه اندازی خط تولید این خودرو برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 11 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.