اصفهان گلس مایند بررسی و حل مشکلات دامداران اصفهانی - اصفهان گلسمایند

دغدغه‌های دامداران اصفهانی بررسی و تلاش می‌شود هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ شماری از دامداران اصفهانی در نشست مشترک با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس دیوان محاسبات استان دغدغه‌های خود را مطرح و خواستار حل مشکلات شدند.
دامداران در این نشست اعلام کردند: کمبود علوفه ما را مجبور به کشتار زود هنگام دام کرده و این فاجعه نتایج زیان باری را به دنبال خواهد داشت.

آن‌ها تاکید کردند: ادامه این وضعیت در ماه‌های آینده منجر به افزایش نجومی قیمت لبنیات و گوشت می‌شود و مردم به دردسر خواهند افتاد.
کمبود علوفه، افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های دامی، افزایش هزینه‌های تولید، تحویل ندادن بار‌های خریداری شده، جولان دلالان در بازار، مشکلاتی مطرح شده در این نشست بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در این جلسه تمامی مشکلات و راهکار‌های موجود برای حل مشکلات را بررسی کردیم و در مجلس این مسائل را پیگیری خواهیم کرد.
عباس مقتدایی با بیان این بخشی از ماموریت‌ها و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی بر زمین مانده است، افزود: دامداران از نظر سرمایه در گردش بسیار ضعیف شده اند و منابع تغذیه‌ای و انبار‌های آنان خالی شده و در بخش تامین علوفه مشکل دارند و باید در این خصوص فکر جدی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم در بخش خبری ۲۰ شبکه اصفهان در گفتگوی زنده اینترنتی در این زمینه گفت: ۴۰ درصد نهاده‌های دامی از بازارگاه و از مواد وارداتی مثل سویا، ذرت و جو تامین می‌شود، اما ۶۰ درصد بقیه، کاه و کلش و موادی است که در داخل تولید می‌شود و به دلیل خشکسالی کم است.
حجت الاسلام محمد تقی نقد علی افزود: در مذاکره با وزیر قرار شد در استان اصفهان سهم دامداری‌های نیمه صنعتی و سنتی هم معادل سهمیه دامداری‌های صنعتی اختصاص داده شود.
وی افزود: البته تا آخر سال ۱۳ میلیون تن ثبت سفارش داریم.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 67 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 25 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.