اصفهان گلس مایند خرید و فروشِ گندم در استان آغاز شد - اصفهان گلسمایند

با این همه، رضا زراعی، کشاورز نمونه مهابادی با مدیریت درست، میزان برداشت گندم را تا دو برابر افزایش داده است.

وی می‌گوید: رسیدگی کشاورز هم مهم است و اگر محصول علف هرز نداشته باشد، سم پاشی به موقع صورت بگیرد و نوبتِ آب دهی، مخصوصا هنگام خوشه دادن رعایت شود، میزان برداشت افزایش پیدا می‌کند.

اما، وضعیت فروشِ این محصول چگونه است؟

مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه عملیات خرید تضمینی گندم در استان اصفهان از مرکز مهاباد اردستان آغاز می‌شود، گفت: ۴۲ مرکز خریدِ تضمینیِ گندم در سطح استان اصفهان فعال شده است که آمادگی لازم را برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان دارند.

محسن حاج عابدی با بیان اینکه مرکز مهاباد، تاکنون، ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است، گفت: قیمتِ خریدِ تضمینیِ گندم، امسال با هزار تومان افزایش به پنج هزار تومان رسید تا هزینه‌های تولید کشاورزان را جبران کند.

وی افزود: بانک کشاورزی، مبالغ را به حساب کشاورزان واریز می‌کند.

ناظر شرکت غله استان در مرکز خرید مهاباد با بیان اینکه بر نحوه دریافت و ارسال گندم به سیلو نظارت می‌شود، می‌گوید: سه نمونه گندم از هر بار برداشت می‌شود؛ ابتدا، رطوبت گیری و افتِ مفید و غیر مفید محصول بررسی می‌شود.

مهدی عرب می‌افزاید: رطوبت گندم اگر بالای ۱۲ درصد باشد، در این مرکز قابل خرید نیست و کشاورزان، بعد از خشک کردن باید محصول را تحویل بدهند و سن زدگیِ محصول هم اگر از چهار درصد به بالا باشد، خریداری نمی‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانیِ استان اصفهان هم در گفتگو با بخش خبری ۲۰ شبکه اصفهان گفت: پارسال، حدود ۱۲۰ هزار تن خریدِ تضمینی ثبت شد که امسال، با توجه به کاهشِ نزولات آسمانی، به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن برسد.

محسن ضیایی درباره پرداخت وجه کشاورزان، به الکترونیکی بودنِ پرداخت‌ها اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود کمتر از یک هفته، وجه کشاورزان پرداخت شود.

وی از کشاورزان خواست هنگام تحویل گندم، تصویرِ کارت ملیِ خود را به همراه داشته باشند و در اعلامِ شماره حساب دقت کنند تا در پرداخت هزینه گندمشان، وقفه ایجاد نشود.

آقای ضیایی از کشاورزان خواست در صورت بروز مشکل، به تعاونی‌های روستایی، جهاد کشاورزی یا اداره کل غلات مراجعه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.