اصفهان گلس مایند راه اندازی نخستین آزمایشگاه میکرو - نانو حباب کشور - اصفهان گلسمایند

نخستین آزمایشگاه میکرو – نانو حباب کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی شد.

راه اندازی نخستین آزمایشگاه میکرو- نانو حباب کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ عضو هیئت علمی واحد فناور دانتک انجام تحقیقات کاربردی و بین رشته‌ای بر مبنای فناوری میکرو – نانو حباب را از مهمترین اهداف ایجاد این آزمایشگاه دانست و گفت: این آزمایشگاه می‌تواند تمام فرآیند‌های هوادهی، اختلاط، اکسیژن دهی مافوق اشباع، گند زدایی، تزریق و انحلال گاز در سیال، تزریق نانو اُزن، شناورسازی، اکسیداسیون پیشرفته و… را بر مبنای فناوری نانو حباب آزمایش کند.

دکتر احمدرضا زمانی در توضیح روش‌های مختلف استفاده شده در تولید میکرو- نانو حباب در این آزمایشگاه گفت: یکی از مهمترین روش‌های متداول تولید نانو حباب از طریق پمپ ورتکس دوفازی است.

وی به طراحی این تجهیزات در چهار ظرفیت مختلف اشاره کرد و افزود: محدوده قطر حباب‌های تولیدی در این آزمایشگاه در این پایلوت‌ها قابل تنظیم بوده و بر اساس گواهی DLS حباب‌های ریز مقیاس در محدوده کمتر از ۲۰۰ نانومتر تولید می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان انتقال سیالات دو فازی، انتقال سیال در نزدیکی نقطه بخار اشباع، پدیده‌ی اختلاط و همگن سازی دو سیال را از دیگر خدمات این آزمایشگاه عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه با نشانی اینترنتی https://centlab.iut.ac.ir/fa/lab/۱۹۸۷ آماده انجام آزمون‌های مختلف در کاربرد میکرو- نانو حباب ها، آزمون‌های لازم بر روی پساب‌های صنعتی و همچنین تولید “آب سفید” است.

این آزمایشگاه با مشارکت شرکت رویشی دانش بنیان “دانتک” در مرکز نوآوری وتجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و راه اندازی شد.

این واحد فناور با ایده محوری استفاده از تولید انبوه حباب‌های ریز در مقیاس صنعتی، به صنایع مختلف از جمله نفت وگاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، کشاورزی، معدن، فرآیند و مهندسی شیمی، نساجی، و شیلات خدمات فنی و تخصصی ارائه می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : علمی فرهنگی تاريخ : 20 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.