اصفهان گلس مایند راه اندازی پنج پارک تخصصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان - اصفهان گلسمایند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به راه اندازی پنج پارک تخصصی در این مرکز با هدف شبکه‌سازی و هم‌افزایی شرکت‌های دانش بنیان و توسعه بازار گفت: این پارک‌ها در زمینه‌های کشاورزی و محیط زیست، نفت، گاز و انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فولاد و صنایع فلزی و سلامت در یک سال گذشته تاکنون راه اندازی شده است.
حمید مهدوی با بیان اینکه پارک‌های تخصصی در زیر مجموعه پارک‌های علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار می‌گیرند افزود: برای هر یک از این پارک‌ها شورای اجرایی شامل مدیران شرکت‌های فناور فعال در داخل و خارج شهرک تشکیل شده و قرار است با شبکه‌سازی بین آنها، ظرفیت این واحد‌های دانش بنیان در هر حوزه تخصصی تجمیع شود.
وی با بیان اینکه اصفهان بیشترین تعداد پارک‌های تخصصی را در بین دیگر پارک‌های علم و فناوری کشور دارد گفت: شرکت‌های فعال در هر یک از این پارک‌ها به‌تدریج در فضایی تجمیعی در پارک‌های علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان اصفهان مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه هر یک از پارک‌های تخصصی ایجاد شده با بخش‌های مرتبط زیادی روبرو هستند، گفت: در پارک تخصصی کشاورزی تا کنون کارگروه‌های دام، نهاده‌های کشاورزی و محیط زیست تشکیل شده و در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های جدید مانند تحول دیجیتال، اینترنت اشیا، نسل پنجم ارتباطات سیار و هوشمندسازی پیگیری می‌شود.
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان افزود: پارک‌های تخصصی به عنوان خوشه‌ای صنعتی به شبکه سازی بین شرکت‌های فناور فعال داخل و خارج شهرک و حمایت از آن‌ها با هدف هم افزایی در اجرای طرح‌های فناورانه و نوآورانه و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آن‌ها می‌پردازند.
مهدوی مشاوره در بازاریابی و پروژه یابی و کمک به تامین منابع مالی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از جمله حمایت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های تخصصی دانست.
وی یکی دیگر از اهداف ایجاد پارک‌های تخصصی را جذب شرکت‌های فناور جدید و رشد آن‌ها بیان کرد و افزود: عضویت در این پارک‌ها به دو صورت مستقر و غیر مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی است.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است.
این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار در شمال کلانشهر اصفهان و در جوار دانشگاه صنعتی اصفهان است.
در این شهرک علمی و تحقیقاتی، ۵۸۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته برای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال فراهم کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 30 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.