اصفهان گلس مایند روزهای مهم تیره های عشایری استان اصفهان - اصفهان گلسمایند

۱۲۶ شعبه اخذ رای از مردم شهرستان سمیرم در روز ۲۸ خرداد رای گیری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: از این تعداد شعبه اخذ رای ۵۸ شعبه ثابت و ۶۷ شعبه سیار است که شعب سیار وظیفه جمع آوری آرا عشایر و روستاهای عشایری را در دور‌ترین نقاط شهرستان دارد.
اصغر سلیمی افزود: شهرستان سمیرم با ۴۷۵۰ خانوار عشایر با جمعیت ۲۵ هزار نفر بزرگترین شهرستان عشایری کشور است که مانند شهر‌ها و روستاه‌ها برای خود شورا انتخاب می‌کنند.

وی گفت: ۵۶ تیره عشایری نامزد انتخاباتی دارند و می‌توانند برای خود شورا انتخاب کنند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراه‌ها تشکیل شده و کار نظارت بر رای گیری و انتخاب شوراه‌ها را نظارت می‌کنند.
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان نیز گفت: در استان اصفهان ۱۰۰ صندوق سیار اخذ رای کار رای گیری از عشایر را در مناطق عشایر نشین استان را بر عهده دارند.
مختار اسفندیاری افزود: به دلیل صعب العبور بودن مناطق عشایر کار رای گیری از عشایر با کندی و سختی انجام می‌شود و عشایر با توجه به هماهنگی که با بزرگان هر تیره عشایر شده است در مکان‌ها مشخص تجمع می‌کنند و رای می‌دهند.

وی گفت: عشایر ایل بختیاری در غرب استان و عشایر عرب جرقویه در شرق استان و عشایر ایل قشقایی در جنوب استان به صورت طایفه ایی و تیره ایی در انتخابات شرکت می‌کنند.
شهرستان سمیرم با ۴۷۵۰ خانوار عشایر با جمعیت ۲۵ هزار نفر به مدت ۵ ماه از سال میزبان عشایر ایل قشقایی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.