اصفهان گلس مایند ظرفیت بالای شهر اصفهان برای تولید درآمد‌های پایدار - اصفهان گلسمایند

منتخب شورای شهر اصفهان: اصفهان ظرفیتی بسیار بالایی برای ایجاد شغل و درآمد‌های پایدار دارد و لازم است که این ظرفیت‌ها به سرعت فعال شود.

ظرفیت بالای شهر اصفهان برای تولید درآمد‌های پایداربه گزارش اصفهان گلس، مجید نادرالاصلی ، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را اولویت اصلی منتخبان شورای شهر اصفهان دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های بسیار کم نظیر اقتصادی اصفهان از جمله مرجعیت شرکت‌های دانش بنیان اصفهان، گردشگری سلامت، توسعه صنایع خلاق در میراث فرهنگی و تبدیل میدان نقش جهان به یک نمایشگاه بزرگ میراث فرهنگی بهترین استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه به اعتقاد وی ۹۵ درصد از کارمندان شهرداری نیرو‌های با انگیزه، توانمند و کارشناس هستند افزود: معتقدیم که می‌توان با تکیه بر ظرفیت عظیم بالای بدنه کارشناسی شهرداری اصفهان، کار‌های بزرگی کرد؛ شهرداری هم ضروری است در ازای ارتزاق از جیب مردم، خادم آن‌ها باشد تا نگاه مردم به شهرداری و کارمندان آن تغییر کند.

منتخب شورای شهر اصفهان شهرداری را نیازمند یک درآمد پایدار دانست و گفت: نباید به بهانه تراکم فروشی شهر را فروخت بلکه شهرداری باید از طریق رشد توسعه شهری، بهبود رابطه مردم با شهر و آشتی دادن بخش خصوصی با شهرداری کسب درآمد کند.

دستور کار جلسات منتخبان شورای شهر اصفهان چیست؟

نادرالاصلی در توضیح مهم‌ترین محور‌های جلسات کاری اعضای منتخب شورای شهر گفت: بخش اعظمی از این جلسات به شناخت اعضای شورای جدید، بررسی وضعیت کنونی شهرداری، مطالعه قوانین شوراها، بررسی وضعیت درآمد‌ها و بودجه شهرداری و برنامه‌های آینده می‌گذرد که مدیران و کارشناسان فعلی شهرداری نیز در آن حضور دارند.

وی افزود: انتخاب شهردار دغدغه اصلی اعضای شورای شهر است و رایزنی‌های غیر رسمی را هم آغاز کرده اند، ولی هنوز به طور رسمی در جلسات مطرح نشده است.

منتخب شورای شهر اصفهان افزود: شهردار الزامی است تابع و مجری سیاستگذاری‌ها و تصمیمات کلان شورا باشد و دارای صفاتی همچون دین مداری، خداترسی، تخصص، اشراف به مسائل مدیریت شهری، تعهد، برآمده از بدنه شهرداری و دارای نگاهی جهادی و انقلابی به مسائل باشد.

نگاه واقع بینانه به اصفهان، انتظار شورای شهر از رئیس جمهور منتخب

نادرالاصلی در توضیح انتظارات اعضای شورای شهر اصفهان از رئیس جمهور منتخب گفت: انتظار داریم که رئیس جمهور منتخب با واقع بینی به اصفهان نگاه کند و بداند که اگر اصفهان روی پای خودش بایستد و از توانمندی‌های خودش استفاده کند از همه جا برخوردارتر است، ولی این بدان معنا نیست که از امکانات کشور بیش از حد استفاده کند.

وی ادامه داد: با تدین و روحیه عدالت محوری در رئیس جمهور منتخب مشهود است، انتظار داریم که وی در برخورد با مساله آب با عدالت رفتار کند و ترتیبی را اتخاذ کند که سالانه یک میلیارد متر مکعب آب به اصفهان داده شود تا وضعیت اسف بار آب شرب اصفهان و کشاورزان شرق اصفهان حل شود.

منتخب شورای شهر اصفهان با تاسف از برخوردار نامیده شدن شهر اصفهان با وجود مناطق حاشیه‌ای و معضلات زیست محیطی فراوان گفت: اصفهان دارای رتبه اول در تامین بودجه کشور است، اما متاسفانه بهره چندانی از آن ندارد.

اولویت‌های شورای شهر ششم برای شهر اصفهان

نادرالاصلی منتخب شورای شهر در توضیح برنامه‌های شورای شهر برای شفافیت افزود: برای تحقق شفافیت باید با راه اندازی سیستم جامع الکترونیک شهری، دریافت انواع خدمات از جمله دریافت پروانه ساخت و مجوز‌های گوناگون بازسازی، بهسازی و نوسازی فقط از این طریق انجام شود تا ضمن کنترل همه فرآیند‌های ارائه خدمات، ارتباط مستقیم مردم با کارمندان شهرداری کاهش پیدا کند و زمینه‌های بروز تخلفات کم شود.

وی با ابراز تاسف از استفاده نکردن از ظرفیت بافت‌های تاریخی شهر اصفهان برای توسعه گردشگری گفت: باید تلاشمان این باشد که علاوه بر احیا و مرمت بافت‌های تاریخی فعلی، بهترین استفاده را از خانه‌های تاریخی موجود ببریم و صنعت گردشگری شهر را توسعه بدهیم.

منتخب شورای شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری باید برای مالکان خانه‌های مستقر در بافت‌های فرسوده فرهنگ سازی بکند و مجوز‌های بهره برداری را مطابق با بافت تاریخی آن منطقه بدهد تا نماد‌های فرهنگی شهر زنده بشود.

نادرالاصلی در توضیح مسائل و مشکلات حمل و نقل شهری اصفهان گفت: نداشتن گنجایش بعضی از خیابان‌های اصفهان برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی مانند خط ویژه، بهبود و اصلاح ناوگان، نبود فرهنگ سازی برای استفاده بهینه مردم از حمل و نقل عمومی، عدم اطلاع کافی مردم از امکانات حمل و نقل شهری و بی توجهی به معیشت رانندگان از جمله مشکلات تین حوزه که باید فکری به حال آن کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان زنده به زاینده رود است گفت: ما با مردم چهارمحال همزادیم و بسیاری از مردم آن اصفهان را خواستگاه و پایگاه خود می‌دانند و علاقمند به اصفهان هستند گفت: می‌توانیم باید با یک تعامل بین استانی و کشوری مسائلمان را حل کنیم و آب مورد نیازمان را تامین و دیگر مصارف را هم مدیریت کنیم.

منتخب شورای شهر اصفهان با بیان لزوم استفاده شورا‌ها از امکانات شورای عالی استان‌ها برای ارائه لایحه به مجلس به منظور حل معضلات شورا‌ها و شهرداری‌ها گفت: باید در شورای عالی استان‌ها نیز مرکزی مانند مرکز پژوهش‌های مجلس راه اندازی شود تا عناصر کارشناسی به شورا‌های شهر مشورت بدهند؛ همچنین تشکیلاتی همچون دیوان محاسبات برای شورای عالی استان‌ها تاسیس کرد تا بر عملکرد مالی شهرداری‌ها نظارت کنند چرا که دیوان محاسبات کشور نمی‌تواند هیچ گونه بازرسی در هزینه‌ها و امور جاری شهرداری‌ها کند.

نادرالاصلی وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری را مشکل اساسی این مجموعه دانست و تاکید کرد: با تعامل با شورای شهر‌های استان و شورای عالی استان‌ها مسائل استخدامی را ساماندهی کرد.

وی فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و مراکز عمومی شهرداری را فرصت بسیار خوبی برای غنا بخشیدن به فرهنگ عمومی دانست و تاکید کرد: شهرداری یک پیوست برای هر مجموعه فرهنگی تعریف کند تا بهینه‌ترین بهره‌های آموزشی، دینی و حتی اقتصادی از آن حاصلشود.

منتخب شورای شهر اصفهان با پیشنهاد تاسیس معاونت خدمت رسانی به معلولان در شهرداری اصفهان گفت: باید از ظرفیت‌های فکری معلولان استفاده و زمینه‌ای را نیز فراهم کرد تا این قشر به راحتی از همه امکانات شهری استفاده کنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 23 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.