اصفهان گلس مایند هشدار رییسان بیمارستان‌های اصفهان نسبت به شرایط بحرانی کرونا - اصفهان گلسمایند

رییسان بیمارستان‌های استان اصفهان با انتشار بیانیه‌ای درباره شرایط بحرانی موج پنجم کرونا، هشدار دادند.

هشدار رییسان بیمارستان‌های اصفهان نسبت به شرایط بحرانی کرونابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛رییسان بیمارستان‌ها و اعضای ستاد واکنش سریع مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز با صدور بیانیه‌ای که در پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه قرار گرفت، اعلام کردند: متاسفانه خیز جدید بیماری کووید ۱۹ با گونه دلتا در استان به اِشغال ظرفیت تخت‌های بیمارستانی موجود در همه شهرستان‌ها منجر شده و ارائه خدمت به بیماران با ایثار کادر سلامت و به دشواری انجام می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این شرایط خطرناک، بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه برگزاری تجمع‌های خانوادگی و اجتماعی و رفت و آمد‌ها باعث افزایش تصاعدی تعداد بیماران و افزایش مرگ و میر می‌شود.
رییسان بیمارستان‌های اصفهان با اشاره به اینکه اگر تخت جدید از طریق بیمارستان‌های صحرایی اضافه شود، پرسنل مجرب برای ارائه خدمت در اختیار نخواهد بود و توان کارکنان موجود نیز به علت خستگی شدید جسمی و فکری روز به روز کمتر می‌شود، اظهار داشتند: ما درک می‌کنیم که استمرار محدودیت‌ها برای مردم باعث خستگی شده است، اما استمرار کار شبانه روزی، مشاهده بیماری و درگیری خانواده‌ها و مرگ هموطنان، مدافعان سلامت را نیز به شدت فرسوده کرده است، زیرا مراکز درمانی ما از ۱۸ ماه پیش تاکنون بی وقفه در حال خدمت به بیماران کووید و غیر کووید بودند و در این مدت فرصت استراحت و تجدید قوا نداشتند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما از شما هموطنان فهیم انتظار داریم با عدم برگزاری و حضور در تجمع‌های مختلف و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پای این دشمن منحوس را به حضور و آدمکشی در خانواده خود باز نکنید، اگر شما سنگر مقابله با ویروس را ترک کنید، مدافعان سلامت به تنهایی قادر به محافظت از جان خیل آسیب‌دیدگان از حملات ویروس نخواهند بود.

روسای بیمارستان‌های اصفهان با تاکید بر اینکه ما همچنان تا پای جان برای انجام وظیفه خواهیم ایستاد، اما ظرفیت و توان مجموعه درمان، محدود و در حال اشباع است، اعلام کردند: دردمندانه هشدار می‌دهیم در صورت تداوم بی تفاوتی و سهل‌انگاری عمومی، به زودی تعداد بیماران بدحال منتظر تخت در پشت درب بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد و شرمساری و پشیمانی آن برای دعوت کنندگان به تجمع و اجابت کنندگان نقض دستورالعمل‌ها خواهد ماند.
بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شمار بستری‌های مربوط به بیماری کووید-۱۹ در این استان به بیش از ۲ هزار نفر رسیده است که ۶۵ درصد از این تعداد مربوط به شهر اصفهان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرده است که موج پنجم شیوع ویروس کرونا در استان بلندترین موجی است که از زمان آغاز این بیماری تاکنون دیده ایم.
آرش نجیمی افزود: در صورت ادامه بی‌توجهی به این موضوع شاهد تحت تاثیر قرار گرفتن مدیریت درمان و کارآمدی آن خواهیم شد که در مقایسه با دوره‌های قبل بسیار بدتر و بحرانی‌تر خواهد بود.
حدود ۴۶ بیمارستان با هفت هزار تخت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

استان اصفهان پنج میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت آن در ۲۲ شهرستان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 77 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 25 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.