اصفهان گلس مایند آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور در اصفهان - اصفهان گلسمایند

همزمان با سراسر کشور

کنکور سراسری۱۴۰۰ در اصفهان همزمان با سراسر کشور صبح امروز با رقابت داوطلبان اصفهانی در گروه هنر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور، تعداد داوطلبان کنکور سراسری این استان را ۸۲ هزارو ۷۳۲ نفر بیان کرد و گفت: در آزمون سراسری امسال در استان، در گروه هنر ۱۰ هزار و ۹۳۱ نفر، در گروه ریاضی ۱۰ هزار و ۱۹۰ نفر، گروه علوم انسانی ۱۹ هزار و ۴۲۷ نفر، در گروه علوم تجربی ۳۱ هزار و ۱۶ نفر و در گروه زبان‌های خارجی هم ۱۱ هزار ۱۵۹ نفر به رقابت می‌پردازند.

محمدرضا ایروانی افزود: در این استان ۳۶ حوزه امتحانی در ۲۷ شهر مجری برگزاری آزمون هستند.

وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از تجمع مقابل درب‌های ورودی، داوطلبان از ساعت ۶:۳۰ الی ۷:۳۰ به حوزه‌های امتحانی مراجعه کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشورمحمدرضا ایروانی گفت: داوطلبان هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه یا کارت ملی معتبر به همراه داشته باشند و با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی مانند تلفن همراه و ماشین حساب معذور هستند..

محمدرضا ایروانی افزود:آزمون داوطلبانی که خود یا نزدیکانشان مبتلا به کرونا هستند در محلی جدا در بیمارستان الزهرا (س) برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این که والدین داوطلبان برای پیشگیری از انتقال کرونا، از تجمع در مراکز آزمون خودداری کنند، گفت: همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان الزامی است و کسانی که ماسک نداشته باشند اجازه ورود به حوزه امتحانی را ندارند.

کنکور سراسری از امروز ۹ تیر در ۴۱۴ شهرستان و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی همچنین ۱۱ کشور خارجی برگزار می‌شود.

این آزمون یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب دارد و ۲۳ هزار و ۵۴ نفر معادل ۶۰.۸ درصد زن و ۱۴ هزار و ۸۵۵ نفر معادل ۳۹.۲ درصد مرد در آزمون سراسری شرکت خواهند کرد و در هر حوزه یک پزشک یا پزشکیار و یک نفر مأمور مرکز بهداشت مستقر هستند که بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رسیدگی به مشکلات داوطلبان نظارت می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : علمی فرهنگی تاريخ : 30 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.