اصفهان گلس مایند آمادگی اصفهان برای پذیرش گردشگران خارجی - اصفهان گلسمایند

آمادگی اصفهان برای پذیرش گردشگران خارجیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بخش‌های مختلف گردشگری در استان از جمله حدود ۴۲۰ آژانس مسافرتی و واحد‌های اقامتی، بوم گردی و سنتی آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران خارجی را در روز‌های آینده و بر اساس شیوه نامه‌های تعریف‌شده ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه میراث فرهنگی دارند.
حیدر صادقی بابیان اینکه کارکنان آژانس‌های گردشگری و اقامتگاه‌ها و راهنمایان تور‌های مسافرتی آموزش‌های لازم و به‌روز را با توجه به شرایط کرونایی گذرانده‌اند و تجهیزات موردنیاز فراهم‌شده است، افزود: با توجه به شیوه نامه‌های سفر هوشمند که از وزارتخانه میراث فرهنگی اعلام‌شده است راهنمایان تور‌های گردشگری و هتلداران می‌دانند که چگونه توری را به‌منظور داشتن سفری ایمن، مدیریت کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سفر علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اصفهان یک الگوی موفق همکاری نهاد‌های متولی گردشگری و بخش خصوصی معرفی شد، افزود: در این الگو، همکاری مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، شهرداری، شورای خلیفه‌گری ارامنه و مردم محلی با رونمایی از ۲۰۰ ویدئوی کوتاه و یک‌دقیقه‌ای ” داستان‌های ناگفته اصفهان ” متجلی شد.
صادقی با اشاره به اینکه امروزه توسعه صنایع، فروش بهتر کالا‌ها و بهبود فضای کسب‌وکار از طریق ارتقای صنعت گردشگری میسر می‌شود، گفت: بسیاری از صنایع، کار معرفی محصولات خود را از طریق گردشگری انجام می‌دهند.
وی افزود: در دیدار معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با استاندار اصفهان علاوه بر بررسی برنامه‌های ملی و بین‌المللی، موضوع مرکز جهانی گردشگری و صنایع‌دستی مطرح شد که به ابتکار ایران به سازمان جهانی گردشگری پیشنهادشده و اصفهان با توجه به ظرفیت‌ها و نقاط قوتی که دارد، یکی از گزینه‌های آن است.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : علمی فرهنگی تاريخ : 25 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.