اصفهان گلس مایند آیا می دانستید امروز روزِ ملی کشتی است؟ - اصفهان گلسمایند

۵ شهریور، زادروز غلامرضا تختی، چهار سالی است که روز ملی کشتی نام گذاری شده است‌.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اصفهان، رئیس هیئت کشتی استان اصفهان با بیان اینکه به همت فدراسیون کشتی از سال ۱۳۹۷ این روز به نام روز ملی کشتی ایران نامگذاری شده گفت: نامگذاری این روز به نام کشتی ملی به دلیل شناخت بیشتر روحیه پهلوانی و جوانمردی در جامعه است.

مصطفی میرزایی افزود: در کشور ما، پهلوانان همواره اسطوره هایی به یاد ماندنی بوده و هستند و در این بین، اغلب آنها ورزشکار و به خصوص کشتی گیر بوده اند.

وی  گفت: پوریای ولی و غلامرضا تختی نمونه های بارز از دهها اسطوره ی نامی ایران زمین هستند که در کنار اینکه ورزشکارانِ نامیِ دورانِ خود بوده اند، در همه دوران ها هم در ذهن مردم مثل یک پهلوان واقعی و جوانمرد درخشیده اند.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: اینکه از خود بگذری و به مردم توجه کنی، یک اصل در فرهنگ غنی ایران و اسلام است که امثالِ تختی، آن را در جامعه به خوبی نشان دادند که انسان بودن راه دوری نیست.

میرزایی گفت: کشتی ورزش نخست ایران است و در واقع شناسنامه ورزش ایران در دنیاست؛ چرا که تنها رشته ای است که در همه رویدادهای بین المللی و جهانی و المپیک حضور داشته و همیشه هم دستش به مدال رسیده و ثمره اش، اهتزاز پرچم کشورمان در جهان بوده است.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان درباره سلطه کرونا بر ورزش گفت: در دو سال اخیر، متاسفانه کرونا ضربه سنگینی به رشته کشتی زده است و ورزشکاران آن نتوانستند آن چنان خود را آماده نگه دارند؛ ولی ما سعی کردیم از تهدیدها فرصت بسازیم و راه را برای استعدادهای آینده این رشته هموار کنیم.

وی گفت: در این تعطیلی ها، توانستیم ۹ خانه کشتی را در استان بازسازی کنیم و بسازیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 88 views بار دسته بندی : ورزشی تاريخ : 27 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.