اصفهان گلس مایند اصفهان میزبان اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران - اصفهان گلسمایند

اصفهان میزبان اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران از دهم تا سیزدهم مرداد است.

اصفهان میزبان اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گفت: در این جشنواره نشان ملی همای زرین به برگزیدگان در دو بخش رشته‌های پر رونق از این ۲۰ رشته و رشته‌های کم رونق نظیر آیینه‌کاری، حجاری سنگ، گیوه بافی و قفل سازی اعصا خواهد شد.
نوراله عبداللهی افزود: این جشنواره شامل مسابقه بین‌المللی دست خلاق نشان همای زرین، مسابقه ملی فرش، مسابقه ملی طراحی فرش دستبافت، مسابقه طراحی خلاقانه صنایع‌دستی، مسابقه ملی طراحی پوشاک، مسابقه ملی بسته بندی صنایع‌دستی و چندین نشست علمی است.
وی اعطای نشان‌های زرین، را یکی از بخش‌های این جشنواره بیان کرد و گفت: شناسایی و تجلیل از هنرمندان آثار برتر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور و همچنین ایجاد خلاقیت در تولید و عرضه صنایع‌دستی در ۲۰ رشته شامل آیینه‌کاری، حجاری، خاتم، رودوزی‌های سنتی، سفالگری، شیشه‌گری سنتی، قالی بافی، قفل سازی، زیلوبافی، زیورآلات سنتی، قلمزنی، پارچه قلمکار، گلیم بافی، گیوه دوزی، مصنوعات چرم، معرق چوب، ملیله سازی، منبت چوب، مینیاتور و نگارگری دیگر بخش‌های این جشنواره است.
عبدالهی افزود: هنرمندان و علاقمندان به شرکت در این بخش از جشنواره آثار خود را از طریق نشانی اینترنتی www.Hifestival.ir می‌توانند به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شهرداری اصفهان و شرکت فرهنگی و هنری کافل در اصفهان برگزار می‌شود.
نصیر ملت دبیر جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران هم با اشاره به تعویق دو هفته‌ای این جشنواره به دلیل ورود کشور به پیک پنجم کرونا گفت: بر این اساس زمان برگزاری این جشنواره از ۲۶ تا ۲۹ تیرماه به ۱۰ تا ۱۳ مردادتغییر یافت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : علمی فرهنگی تاريخ : 6 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.