اصفهان گلس مایند افزایش ضریب تأثیر مجله مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی - اصفهان گلسمایند

اصفهان

ضریب تأثیر مجله بین المللی مکانیک سیالات کاربردی (JAFM) دانشگاه صنعتی اصفهان، رشد بیش از دو برابر را در یک ساله اخیر تجربه کرد.

افزایش ضریب تأثیر مجله مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سردبیر مجله بین المللی مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان (JAFM) پایگاه بین المللی web of science journal list (wos) را منبع این خبر دانست و گفت: در آخرین گزارش پایگاه علمی اسکوپوس (Scopus)، به جز افزایش دو برابری ضریب تأثیر این مجله، چارک کیفی این نشریه نیز در زیرگروه‌های “مهندسی مکانیک” و “مکانیک مواد” و در زیر گروه “فیزیک ماده چگال” در حوزه فیزیک و ستاره شناسی به Q ۲ ارتقا پیدا کرده است.

احمدرضا پیشه ور افزود: سالانه ۱۵۰ مقاله از ۹۰۰ مقاله ارسال شده از سراسر دنیا، بر مبنای استاندارد‌های علمی در این مجله منتشر می‌شود.

وی با بیان این که ۲۳ نفر از دانشمندان سرشناس دنیا عضو هیئت تحریریه این نشریه معتبر بین المللی هستند، گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ دانشمند از سراسر دنیا نیز در بررسی و داوری مقالات این نشریه همکاری می‌کنند.

نشریه بین المللی مکانیک سیالات کاربردی (JAFM) فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ و با تأکید بر تحقیقات کاربردی در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری در حوزه مهندسی مکانیک سیالات آغاز کرد و در سال ۱۳۹۱ نیز در لیست مجلات نمایه ISI قرار گرفت.
این مجله بین المللی با عنوان (JAFM (Journal of Applied Fluid Mechanics در حوزه مکانیک سیالات کاربردی به صاحب امتیازی انجمن فیزیک ایران و مدیر مسئولی دکتر ابراهیم شیرانی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به جامعه علمی جهان عرضه می‌شود.

این نشریه معتبر بین المللی همچنین در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب عنوان مجله برتر ISI از سوی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : علمی فرهنگی تاريخ : 7 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.