اصفهان گلس مایند بررسی نقش اردستان در تاریخ، فرهنگ و ادب ایران - اصفهان گلسمایند

در یک رویداد فرهنگی

بزرگترین رویداد فرهنگی اردستان در قالب همایش ملی نقش اردستان در تاریخ، فرهنگ و ادب ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ حمید رضا تأملی فرماندار اردستان گفت:  این همایش با هدف ایجادِ جریان فرهنگی در سطح کشور در خصوص قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان و جمع آوریِ مستندات در این حوزه برای استفاده محققان برگزار شد.
رئیس دانشگاه پیام نور اردستان و دبیر علمی این همایش نیز با بیان اینکه ۷۲ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: دریافت این تعداد مقاله با موضوع خاص و در مورد یک شهرستان، نشان از جایگاه ممتاز اردستان در کشور دارد.

محمد ابراهیم ایرج پور  ادامه داد : از تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش، ۱۰ مقاله به دلیلِ نداشتنِ شرایط اولیه رد و ۶۲ مقاله پذیرش شد که در نهایت، ۲۰ مقاله برای سخنرانی برگزیده و مابقیِ مقالات به صورت چاپ و درج در لوح فشرده‌ی همایش پذیرفته شد.

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان گفت:  ۲۰ جلد کتاب مرتبط با این همایش در حوزه‌های تاریخ، مفاخر، شعر، زبان شناسی، جغرافیا، خاطرات و نمایش نامه و همچنین از کتاب «مرد بی نام و نشان» شامل مجموعه سروده‌های شاعران در مورد شهید فخری زاده مهابادی  رونمایی شد.

وی با بیان اینکه در حاشیه این مراسم، دو مرکز اردستان پژوهیِ مرحوم شفیعی در دانشگاه پیام نور و مرحوم هاشمی در کتابخانه امام سجاد (ع) اردستان افتتاح شد، افزود: در حاشیه این همایش، نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان اردستان در ۱۲ غرفه به نمایش درآمده است.

در پایان این همایش از ۲۰ مقاله برتر تجلیل شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : علمی فرهنگی تاريخ : 28 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.