اصفهان گلس مایند بِه میوه‌ای زیبا با خواص فوق العاده - اصفهان گلسمایند

بسته سلامت امروز ۲۵ آذر

میوه به با خواص فوق العاده، بسیاری از بیماری‌ها را تسکین می‌دهد و روغن آن نیز مانع تعریق و دانه‌های آن به گلو درد کمک می‌کند.

بِه میوه‌ای زیبا با خواص فوق العادهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ میوه به معروف به سیب طلایی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی، زخم معده و بیماره‌های قلبی از گذشته تا به حال مورد استفاده بوده است.
به، مانند بسیاری از میوه‌ها غنی از مواد مغذی، مانند:ویتامین‌های آ، ب، ث، فیبر و همچنین مواد معدنی مثل پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم و کم چرب است.

خواص به
– خواص ضدالتهابی به:
این میوه منبعی غنی از ویتامین c است که به افزایش ایمنی بدن کمک می‌کند و بسیاری از بیماری‌های التهابی را نیز درمان می‌کند.
این میوه و عصاره‌های دانه آن دارای خواص ضد آلرژی است و برای درمان درماتیت و سیستیت استفاده می‌شود.
– به میوه‌ای برای لاغری و کاهش وزن
به میوه‌ای کم کالری است، اما سرشار از فیبر است به طوری که ۱۰۰ گرم از میوه تازه آن حاوی حدود ۵۷ کالری است. همچنین دارای چربی اشباع شده، سدیم و کلسترول کم است، که این ویژگی‌ها باعث می‌شودگزینه‌ای مناسب برای کاهش وزن و سلامت کلی باشد.

بِه میوه‌ای زیبا با خواص فوق العاده– به برای درمان زخم معده و بیماری‌های گوارشی
فنول‌های موجود در بسیاری از مواد غذایی باعث ایجاد زخم معده می‌شود، اما آب این میوه برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و به درمان آن کمک می‌کند و دستگاه گوارش را آرام می‌کند.

– درمان بیماری‌های معده و هموروئید با خواص به:
به، درمان موثر برای بیماری‌ها و ناراحتی‌های صبحگاهی است.
به، زمانی که با عسل مخلوط شود، می‌تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت‌های روده کمک کند و شربت به برای درمان هموروئید نیز استفاده می‌شود.
– خواص آنتی اکسیدانی به
این میوه به دلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک، خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد. این آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه می‌کنند و روند پیری را کاهش می‌دهد و از بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می‌کند.
– خواص ضد سرطانی به
خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می‌کند تا مقابل رادیکال‌های آزاد و سلول‌های سرطانی مقاومت کند.
همچنین حاوی تانین می‌باشد که این تانین ها، از غشا‌های مخاطی در برابر سرطان محافظت می‌کند و مواد شیمیایی و سمومی که باعث سرطان در روده بزرگ می‌شود را از بین می‌برد.
– درمان تهوع، استفراغ و ضد ویروسی به
به پخته شده یا جوشیده، تهوع و استفراغ را از بین می‌برد و به عنوان یک دیورتیک خوب، به حذف سموم و مایعاتی که بدن می‌سازد، کمک می‌کنند.
به، غنی از خواص ضد ویروسی است. فنول‌های موجود در این میوه با فعالیت‌های ضد ویروسی قوی و خواص آنتی اکسیدانی که دارد، در برابر سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی از بدن محافظت می‌کنند.
– کاهش فشار خون و سطح کلسترول
این میوه غنی از پتاسیم است و کمک می‌کند تا فشار خون بالا متعادل شود.
مصرف منظم این میوه، کمک می‌کند تا ال دی ال یا کلسترول بد در خون کاهش یابد و قلب را سالم نگه میدارد.
– درمان بیماری‌های کبدی، چشم و درمان استرس:
مصرف به، برای کسانی که به بیماری‌های کبدی و یا چشم مبتلا هستند، مفید می‌باشد. در چین، دانه‌های به خیس شده و آب پز شده را در تهیه ژله استفاده می‌کنند، که می‌تواند مشکلات گلو درد و التهابات غشا‌های مخاطی و مشکلات مربوط به چشم را تسکین دهد. آنتی اکسیدان‌های مختلف در به، به کاهش استرس و حفظ ذهنی آرام کمک می‌کنند.
– خواص به لیمو
دانه‌های به، می‌تواند در درمان گلودرد و سایر بیماری‌های ویروسی نیز موثر باشد. روغن آن نیز باعث تقویت قلب، کبد و معده می‌شود. آب این میوه، در درمان بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، کم خونی و آسم مفید است. مصرف منظم آن می‌تواند در درمان سل و نارسایی کبدی نیز موثر باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : علمی فرهنگی تاريخ : 16 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.