اصفهان گلس مایند رتبه آخر اصفهان و پاسخ مسوولان - اصفهان گلسمایند

وضعیت استان‌ در صدور مجوزهای كسب و كار؛

درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب وکار» وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اصفهان؛ به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، شفاف سازی شرایط، مدارک، زمان و هزینه الزام برای صدور مجوز همه کسب و کارها، معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز هر کسب و کار، ثبت نام از متقاضیان دریافت مجوز، راهنمایی و هدایت وی به درگاه تخصصی صادرکننده مجوز، پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز مورد نظرِ متقاضی در زمانِ اعلام شده و پیگیری قضایی در صورت صادر نشدنِ بدون دلیلِ مجوز از کارکرد‌های این درگاه است.

علیرضا عرب‌ها گفته: این درگاه، بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحاتِ بعدیِ آن طراحی و راه اندازی شده است و مرجع رسمی مجوز‌های کسب و کارِ کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا ۱۷ تیر امسال، تعداد ۵۰۲ هزار مجوز در کل کشور از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر شده است، ادامه داد: در استان اصفهان هم در این مدت، از  ۵۱ هزار و ۶۰۰ درخواست، ۱۷ هزار و ۲۶۱ مجوز صادر شده و ۱۹ هزار و ۴۶۹ مورد مربوط به درخواست عدم صدور، ۶ مورد مربوط به ابطال، ۶ هزار و ۳۴۴ مورد در انتظار تکمیلِ مدارک توسط متقاضی، دو هزار و ۲۹۸ مورد در انتظار تکمیل مدارک توسط دستگاه، ۱۶۵۸ مورد در انتظار پاسخ استعلام، چهار هزار و ۳۸۴ مورد مربوط به انصراف قبل از صدور و ۱۸۰ مورد هم مربوط به انصراف بعد از صدور بوده است.

علیرضا عرب‌ها گفته: بیشترین درخواست‌های مجوز‌های کسب و کار در استان، به ترتیب، به ادارات و دستگاه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصناف، صمت، راه و شهرسازی، نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عرضه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفته: بیشترین مجوز‌های کسب و کار صادر شده هم مربوط به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصناف، مجموعه دستگاه‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی، نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، صمت، جهاد کشاورزی، نظام روان شناسی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان بوده است.
رتبه آخر اصفهان و پاسخ مسوولان
چند روز پیش، وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی درباره وضعیت درخواست و صدور مجوزها، استان اصفهان را در رتبه آخر (۳۱) جای داد، بر اساس این گزارش که طول زمانیِ آن، از ۲۳ تیر پارسال تا اول تیر امسال بوده، استان اصفهان بیشترین تاخیر را در بررسی درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار داشته و شاخص پاسخگوییِ به موقعِ این استان هم ۸۵.۴ درصد اعلام شده است.

ادعای اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به این رتبه بندی این بود که کاهش امتیاز پاسخ گویی دستگاه‌های استانی، عمدتا تحت تاثیرِ درخواست‌هایی است که مدارک، توسط متقاضی تکمیل نشده  و به همین دلیل، کمتر می‌توان علت آن را به پایین بودنِ عملکردِ دستگاه‌های اجرایی استان نسبت داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 520 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 11 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.