اصفهان گلس مایند قابلیت EyeSight اپل ویژن پرو چیست و چگونه کار می‌کند؟ - اصفهان گلسمایند

هدست اپل ویژن پرو که قرار است از اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت ۳۴۹۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه شود، به قابلیت EyeSight مجهز شده که می‌تواند وسعت دید شما را بنابر وضعیت محیط تغییر دهد و حس محدودیت و انزوا را حین استفاده از هدست از بین ببرد.

اپل ویژن پرو از طریق قابلیت EyeSight افراد نزدیک به شما را به بخشی از تجربه واقعیت افزوده تبدیل می‌کند. به علاوه، EyeSight افرادی را که اطراف شما حضور دارند و یا در واقعیت افزوده قرار گرفته‌اند را با نشانه‌های بصری نمایش خواهد داد.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا با کاربرد EyeSight و حالت‌های مختلف آن آشنا شویم.


قابلیت EyeSight اپل ویژن پرو چیست؟

EyeSight، یکی از بهترین قابلیت‌های هدست اپل ویژن پرو محسوب می‌شود که حاصل تعامل سخت افزار و نرم افزار است. یکی از اهداف این قابلیت، نمایش نسخه دیجیتالی از چشم‌های کاربر است.

براساس گفته‌های اپل در رویداد WWDC 2023، چشمان کاربر به عنوان نشانگر ارتباط و احساس در نظر گرفته می‌شوند و اپل ویژن پرو چشمان شما را زمانیکه مخاطبین اطراف شما هستند نشان می‌دهد؛ با انتقال به این حالت، پنل هدست شفاف خواهد شد.

علاوه بر این، EyeSight می‌تواند چندین حرکت پشت صحنه را ارائه دهد تا مخاطبین را آگاه کند که شما روی چه فعالیتی تمرکز می‌کنید. در پست جدیدی که توسط اپل منتشر شد، EyeSight به عنوان یک قابلیت منحصر بفرد یاد شد که به کاربر اجازه می‌دهد با مخاطبین اطراف خود در ارتباط باقی بماند و این قابلیت در هیچکدام یک از هدست‌های عرضه شده بازار وجود ندارد.

قابلیت EyeSight چگونه کار می کند؟

اپل ویژن پرو قابلیت EyeSight "قابلیت EyeSight اپل ویژن پرو چیست و چگونه کار می‌کند؟"

پنل اولد خارجی اپل ویژن پرو از یک لنز عدسی شکل ساخته شده است که به گفته اپل نمای درستی از چشمان شما را به مخاطب نشان می‌دهد. زمانیکه اپل ویژن پرو تشخیص داد که شما درحال استفاده از محتوای رسانه‌ای و یا برنامه‌ها هستید، نمای گرافیکی مناسبی را روی صفحه EyeSight ارائه می‌کند.

هرچند، زمانیکه مخاطب در زاویه دید شما قرار بگیرد، اپل ویژن پرو چشم‌های شما را نمایش خواهد داد. برای اینکه چشم‌های شما به شکل طبیعی نمایش داده شوند، EyeSight از داده دوربین‌های اینفرارد داخلی ( برای هر چشم دو دوربین اینفرارد) استفاده می‌کند تا حرکت چشم و حالت چهره شما را ثبت کند.

این داده‌ها به الگوریتم یادگیری ماشین تحویل داده می‌شوند و در ادامه با پرسونای دیجیتالی شما ترکیب خواهند شد و سپس از طریق دوربین TrueDepth و حین راه اندازی دستگاه، چشم‌های شما طراحی می‌شوند.

نکته: نمایی که اطرافیان شما مشاهده می‌کنند، نمای طبیعی از چشم است، نه چشم‌های واقعی شما.

حالت های EyeSight در اپل ویژن پرو

EyeSight از حالت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند تا دیگران را آگاه کند که شما در واقعیت افزوده به چه فعالیتی می‌پردازید. EyeSight به شکل خودکار و براساس فعالیت شما در شرایط مختلف بین حالت‌های خود سوییچ می‌کند و به همین دلیل به یکی از نوآورانه‌ترین قابلیت‌‌های هدست واقعیت مجازی تبدیل شده است که تاکنون دیده‌ایم.

حالت Transparent

قابلیت EyeSight "قابلیت EyeSight اپل ویژن پرو چیست و چگونه کار می‌کند؟"

این حالت به شما اجازه می‌دهد تا سایر افراد را مشاهده کنید و نمایی از چشم‌های شما نیز برای آن‌ها نمایان خواهند شد. زمانیکه سنسورهای هدست، افراد مجاور شما را تشخیص می‌دهند، EyeSight این امکان را فراهم می‌کند تا آنها بتوانند داخل پنل را مشاهده کنند و از اینرو، متوجه خواهید شد که مخاطبین اطراف شما حضور دارند.

در همین موقع، قابلیت EyeSight چشمان شما را به فردی که روبرو شما است نشان می‌دهد و این بدان معناست که آنها آگاه هستند که حواس شما به مخاطب جلب شده است. زمانیکه اتاق خالی است نیز، EyeSight خاموش خواهد شد و چشمان شما را در پس زمینه نمایش نخواهد داد.

حالت Full Immersion

قابلیت EyeSight "قابلیت EyeSight اپل ویژن پرو چیست و چگونه کار می‌کند؟"

اگر به شکل کامل در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی غرق شوید و یا به دیدن فیلم بپردازید، EyeSight الگوی پویانمایی و رنگارنگ را روی پنل بیرونی هدست به تصویر می‌کشد. این افکت همانند انیمیشن سیری است و افرادیکه اطراف شما هستند متوجه خواهند شد که شما درگیر کارهای خود هستید.

به علاوه، EyeSight بسته به سطح پویانمایی، چشم شما را به شکل نیمه شفاف و حین استفاده از برنامه نمایش می‌دهد.

حالت Capture Mode

EyeSight زمانی وارد این حالت می‌شود که در حال ثبت تصاویر و ویدئوهای Spatial باشید. نشانگر بصری برای حالت Capture Mode سفید و مه مانند است که پویانمایی آن حین فیلمبرداری پخش می‌شود و زمانیکه تصویر ثبت شود فلاش روشن می‌شود.

این نشانگر همانند نشان امنیتی، الزامی است و به اشخاص اطراف شما اطلاع می‌دهد که شما درحال ضبط ویدئو یا ثبت تصویر از آنها هستید.

قابلیت EyeSight نحوه تعامل را بهبود می بخشد

قبل از معرفی اپل ویژن پرو، EyeSight تنها قابلیتی فرضی بود، اما حالا این قابلیت یکی از بهترین نقطه تمایز هدست اپل نسبت به سایر محصولات موجود در بازار است. EyeSight این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به شکل طبیعی‌تر و پویاتر از دستگاه استفاده کنند و با محیط پیرامون خود تعامل برقرار کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 226 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 21 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.