اصفهان گلس مایند لیگ فوتسال در چهارده دو صفر - اصفهان گلسمایند

گزارش مکتوب

بیست و سومین دوره مسابقات فوتسال باشگاه‌های برتر کشور قرار است از مرداد ماه آغاز شود.

//////به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ اردیبهشت امسال، یعنی حدود دو ماه پیش بود که بیست و دومین دوره مسابقات فوتسال باشگاه‌های کشور با قهرمانیِ مس سونگون به پایان رسید. قاعدتا، پس از آن، نگاه تیم‌ها در یکی دو ماهِ بعد از آن، به برنامه ریزی و خرید بازیکن و آماده سازی برای فصل جدید گذشته و یکی از آخرین گام‌ها برای شروع فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱، آشنایی با حریفان و هفته‌ها و نحوه برگزاری مسابقات است.

حالا، با هدف رایزنی در خصوص مسائل فوتسال و قرعه کشی و نحوه برگزاری مسابقات، مدیران و اهالی فوتسال از نقاط مختلف کشور به اصفهان آمده اند و دور هم جمع شده اند.

میزبان این مجمع، باشگاه گیتی پسند است و محلِ برگزاری آن، یکی از هتل‌های خیابانِ تاریخیِ چهارباغِ اصفهان.

اعضای حاضر در جلسه که از نمایندگان باشگاه‌های مختلف هستند، در ابتدا، درباره مسائل مختلفِ پیرامونِ فوتسال و مباحثی مثل پخشِ مسابقات از تلویزیون صحبت و تبادل نظر می‌کنند و در ادامه، بخش اصلیِ ماجرا آغاز و اسامی استان‌ها و تیم‌ها از گوی‌ها خارج می‌شود.

تلاش برای گلات
//////به راستی، یکی از مدعیان لیگ امسال، مس سونگون است. مس، اکنون در فوتسال، مثل پرسپولیس در فوتبال است که هر دو تیم تا بدینجا، چهار قهرمانی پیاپی به دست آورده اند و تلاش می‌کنند تا قهرمانی پنجم را از آن ِ خود کنند و اصطلاحا، تاجِ گِلات بر سر بنهند.

با امیر عطابخش، نمایند باشگاه مس سونگون، قهرمان چهار دوره اخیر مسابقات فوتسال باشگاه‌های برتر کشور هم کلام می‌شوم. وی می‌گوید: مردم آذربایجان به فکر کسب پنجمین عنوانِ قهرمانی پیاپیِ تیمشان هستند.

وی، همه تیم‌ها را خوب توصیف می‌کند، اما می‌گوید: چهار ضلعِ مربعِ قهرمانی را مس سونگون، گیتی پسند، کراپ الوند و سن ایچ ساوه تشکیل می‌دهند.

البته، مس می‌داند که رقم خوردنِ قهرمانیِ پنجم، به همین راحتی‌ها شدنی نیست و آنها، رقیب قدرتمند و اسم و رسم داری به اسم گیتی پسند را در پیش رو دارند؛ گیتی پسندی که در کمال شگفتی، در چهار دوره اخیر مسابقات، نایب قهرمان شده و اگر امسال هم نایب قهرمان شود، در کسب نایب قهرمانی گلات می‌کند! البته، گیتی پسند به بالانشینی عادت دارد و با داشتنِ دو عنوان قهرمانی و هفت عنوان نایب قهرمانی، از سرآمدان فوتسال ایران به شمار می‌آید.

//////این تیم در فصلِ قبل (حدودِ همین دو ماه پیش) تنها با دو امتیازِ کمتر نتوانست قهرمان شود. خلاصه آنکه گیتی پسند، امسال با توپ پُر به میادین برمی گردد.

با مدیر عاملِ این باشگاه درباره این موضوع صحبت می‌کنم. علیرضا جنتی می‌گوید: این تیم، امسال، هفت ملی پوش دارد و چهار بازیکن را از رده‌های پایه در اختیار گرفته است.

وی امیدوار است با مربیگریِ محمد کشاورز و مشاوره‌های مسعود تابش، مدیرعامل سابق سپاهان، قهرمانیِ لیگ برترِ امسال چند هفته زودتر حاصل شود.

گیتی پسند در این مسیر، حریفان ناشناخته و جوانی را در پیش رو دارد. یکی از تیم‌های تازه به لیگ راه یافته در فصل جدید، فولادِ زرندِ ایرانیان است. ابوذر باصره، مدیر این تیم، ناشناخته بودن را از محاسنِ تیمش برمی شمارد و ابراز امیدواری می‌کند که تیمش، نماینده خوبی برای استان کرمان و شهر زرند باشد.

مراسمِ قرعه کشی آغاز می‌شود و پیشکسوتان و پسکسوتان، یکی یکی کنارِ رییس سازمان لیگ قرار می‌گیرند و گویی از گوی­دان برمی دارند و بدین ترتیب، اسامیِ اعلام شده در روی کاغذ ثبت می‌شود.

//////دقایقی بعد، برنامه هفته اول مسابقات مشخص می‌شود. بر این اساس، در نخستین گام از مسابقات لیگ که از ۱۴ مرداد قرار است آغاز شود، مجتمع فردوس قم با شهروند ساری، فولاد زرند ایرانیان با فرش آرای مشهد، مس سونگون با زندی بتن کلاردشت، کراپ الوند با مقاومت البرز، شرکت ملی حفاری ایران اهواز با سن ایچ ساوه، گیتی پسند با اهورای بهبهان و راگای شهر ری با شهید منصوری قرچک مسابقه می‌دهند.

(برنامه هفته دوم تا چهارم مسابقات را هم می‌توانید از اینجا ببینید.)

چند و چون مسابقات امسال

اما، مسابقاتِ امسال که باز هم باید زیر سایه کرونا برگزار شود، چه شرایطی خواهد داشت و چگونه برگزار خواهد شد؟

//////عارف جابری، سرپرستِ سازمانِ لیگِ فوتسال به برگزاریِ مسابقات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره می‌کند و می‌گوید: مسابقاتِ این فصل با حضور ۱۴ تیم و در ۲۶ هفته برگزار می‌شود.

بنابراین، مسابقاتِ امسال مثل سال قبل نیست که دو مرحله‌ای و دو گروهی برگزار شود.

از عارف جابری درباره تعطیلاتِ احتمالیِ مسابقات سوال می‌کنم.

وی از تعطیلی لیگ، پس از چهار هفته و در تاریخ ۳۱ مرداد خبر می‌دهد. دلیل این تعطیلی چیزی نیست جز حضور تیم ملی فوتسال در مسابقات جام جهانی لیتوانی؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت که هفته‌های ابتداییِ لیگ امسال، بر خلافِ سال‌های قبل، پخته‌تر و هیجانی‌تر دنبال شود؛ چرا که بازیکنانِ تیم‌های مختلف می‌توانند با نشان دادنِ عملکردی قابل قبول، نظر ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی را جلب کنند و یکی از مسافران به اروپا باشند. البته، این نکته‌ای مشهود است که درخشش تیم ملی به پشتوانه این تیم‌ها خط و ربط پیدا می‌کند؛ یعنی مسابقاتِ لیگ برتر.

مسابقات لیگ برتری که از سال ۱۳۸۲ راه‌اندازی شده است و در دوره‌های قبلیِ آن، تیم مس سونگون ورزقان (چهار بار)، تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان، شهید منصوری قرچک، تام ایران خودرو تهران، فولاد ماهان اصفهان، شن‌سا ساوه و تأسیسات دریایی تهران (هرکدام دو بار) و تیم دبیری تبریز (یک بار) به مقام قهرمانی رسیده‌اند.

//////البته، پیش از سال ۸۲، پنج دوره مسابقاتِ لیگِ سراسری برگزار شده بود که به ترتیب، تیم‌های پیمان (۲ قهرمانی)، استقلال تهران (۲ قهرمانی) و پاس تهران (۱ قهرمانی) را کسب کرده بودند.

حالا باید منتظر ماند و دید در فصلی که با جام جهانی فوتسال گره خورده و کرونا بر مسابقات سایه افکنده است، سر کشیدنِ جام بیست و سوم نصیب کدام تیم می شود؟

گزارشگر: رسول قجاوند

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : ورزشی تاريخ : 15 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.