اصفهان گلس مایند همایش بین‌المللی نجوم ایکرانت-اصفهان - اصفهان گلسمایند

با همکاری دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان و موسسه ایکرانت

علاقه‌مندان برای ثبت نام و حضور در همایش بین المللی نجوم ایکرانت تا نهم آبان فرصت دارند.

همایش بین‌المللی نجوم ایکرانت-اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بنابر اعلام دبیرخانه، این همایش به بررسی طیف گسترده‌ای از موضوعات شامل تاریخچه تحول علم نجوم در ایران تا ساخت رصدخانه ملی ایران و همچنین به بررسی پیشرفت‌های اخیر نظری و رصدی در حوزه نسبیت عام و اخترفیزیک انرژی‌های بالا، سیاه چاله ها، ماده تاریک و کیهانشناسی جهان اولیه می‌پردازد.
بررسی امکان توسعه همکاری مراکز تحقیقاتی ایران و دانش پژوهان ایرانی با مرکز بین المللی ایکرانت و حدود ۶۰ موسسه تحقیقاتی زیرمجموعه این شبکه از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
این همایش با دعوت از ۳۲ سخنران برجسته از سراسر دنیا از جمله روی پاتریک کر (خالق سیاه چاله چرخان)، شینگ-تانگ یائو (برنده مدال فیلدز ریاضی در سال ۱۹۸۲)، رمو روفینی (رئیس موسسه ایکرانت)، یوسف ثبوتی (بنیان گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان)، حبیب خسروشاهی (رئیس طرح رصد خانه ملی ایران) و… برگزار می‌شود.
در روز دوم همایش کارگاهی با موضوع «علم داده در اخترفیزیک نسبیتی» برگزار وبه آن دسته از شرکت کنندگان کارگاه که موفق به انجام طرح شوند، گواهی حضور اعطا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی https://indico.icranet.org/event/۲/ مراجعه کنند.
همایش بین المللی نجوم ایکرانت-اصفهان با همکاری دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان و موسسه ایکرانت از ۱۲ تا ۱۴ آبان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : علمی فرهنگی تاريخ : 29 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.