اصفهان گلس مایند کسب رتبه اول طرح استاد دانشگاه اصفهان در چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی - اصفهان گلسمایند

طرح استاد دانشگاه اصفهان رتبه اول چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی را کسب کرد.

کسب رتبه اول طرح استاد دانشگاه اصفهان در چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اصفهان، دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی گفت: طرح دکتر امیر حسین نوارچیان استاد مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان با عنوان”ارزیابی فنی و اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از سوخت حاصل از پسماند (RDF) به عنوان سوخت کمکی کارخانجات سیمان” رتبه اول در چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی را کسب کرد.
دکتر رضا مختاری تبادل تجربیات و دستاورد‌های پژوهشی، اتصال دانش و نظریه با حوزه عمل و اجرا را از جمله اهداف این جشنواره بیان کردو افزود: حدود ۹۰۴ اثر به این جشنواره ارسال و برای اولین بار فن پژوهی شهری نیز به این جشنواره اضافه شد تا شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های کارآفرینی و پژوهشی بتوانند در زمینه حل مشکلات شهری به مدیریت شهری کمک کنند.
وی با بیان اینکه در مجموع ۷۳ اثر برگزیده در این جشنواره انتخاب شد گفت: ۹۳ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
دکتر مختاری افزود: دانشگاه‌های اصفهان، هنر، آزاد خوراسگان و شهرداری اصفهان بیشترین تعداد اثر را در این جشنواره داشته‌اند.
دکتر امیر حسین نوارچیان پژوهشگر این طرح و استاد مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان یکی از منابع مهم انرژی در دنیای امروز را، سوخت‌های مشتق از پسماند (RDF) بیان کرد و گفت: بکارگیری RDF به عنوان یک منبع سوخت، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی موجود، مزایای بسیار دیگری همچون جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک، کمک به کاهش گرمایش جهانی و کاهش هزینه دفع پسماند را به همراه دارد.
این جشنواره به همت شهرداری اصفهان و مشارکت دانشگاه‌های استان از آذرماه سال ۹۹، شروع به کار کردو در ۱۱ محور مقالات و آثار شرکت کنندگان پذیرفته شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : علمی فرهنگی تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.