اصفهان گلس مایند آفت گلوگیر به جان انارستان‌های شهرضا - اصفهان گلسمایند

نفس انارستان‌های شهرضا در استان اصفهان با همه گیر شدن کرم گلوگاه در کشور به شماره افتاده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ امیر صفرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا با اشاره به ناکارآمدی سموم و لزوم مبارزه تلفیقی گفت: مبارزه تلفیقی ،  شامل مبارزه زراعی همراه با آبیاری، تغذیه منظم و جمع آوری میوه‌های آلوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز  گفت: مبارزه با این آفت باید از فصل زمستان و با جمع کردن و از بین بردن انار‌های آلوده آغاز شود و با تغذیه، آبیاری و کوددهی مناسب در فصل بهار ادامه یابد.

احمدرضا رییس زاده افزود: کرم گلوگاه انار از آفت‌های ماندگاری است که بیش از پنج نسل در سال ادامه دارد و این موضوع مدیریت و کنترل جمعیت آفت را دشوار می‌کند.

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: پرچم زدایی، پاک کردن محل پرچم ها، پوشاندن تاج میوه و استفاده از دور کننده‌ها روش‌هایی است که به صورت ترکیبی در برخی باغ‌ها اجرا شده و میزان خسارت را تا حد زیادی کاهش داده است.

زهرا جلیلی مقدم افزود: مبارزه لکه‌ای با آفت فایده‌ای ندارد و همه باغداران باید در کنار هم به از بین بردن این آفت کمک کنند.

کرم گلوگاه انار باعث کاهش کمّی و کیفی محصول می‌شود و احتمال انتقال میکرو ارگانیسم‌های بیماری زا به بدن انسان را افزایش می‌دهد.

پیش بینی می‌شود که از هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌های انار استان اصفهان بیش از ۹۰ هزار تن انار برداشت شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 11 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.