اصفهان گلس مایند آشنایی با بزرگ مرد تاریخ ایران در «امیرکبیر در خون» - اصفهان گلسمایند

آشنایی با بزرگ مرد تاریخ ایران در «امیرکبیر در خون»به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: مراحل تصویربرداری مستند تلویزیونی «امیرکبیر در خون» با رویکرد بیان ناگفته‌های عزل، شهادت و دفن میرزا محمدتقی فراهانی معروف به امیرکبیر، با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، آغاز شده است.
حسین واحدیان افزود: این مستند تصویری و روایی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سجاد باغ‌شیخی بر اساس اسناد موجود توسط خسرو معتضد و سیف‌اله امینیان آرانی به منظور آشنایی با بزرگ مرد تاریخ ایران روایت می‌شود.
واحدیان گفت: این طرح با مشارکت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در لوکیشن‌های باغ تاریخی فین، خانه تاریخی طباطبایی و کاخ موزه گلستان ضبط می‌شود و در آن رضا نوروزی در نقش امیرکبیر هنرنمایی می‌کند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: فاطمه مرصعی، مهین احمدی، محسن توکلی، شیرین گیوه‌چین و مسعود فدایی در این مستند به ترتیب در نقش عزت‌الدوله، مهد علیا، میرزا آقاخان نوری، ماه سلطان‌خانم و ناصرالدین شاه نقش‌آفرینی می‌کنند.
واحدیان درپایان می‌گوید: ساخت این فیلم از اسناد موجود تاریخی نشات گرفته و کارگردان اثر به دنبال به تصویر کشیدن تاریخ گفته نشده و همچنین اقدامات و خدمات امیرکبیر به ایران اسلامی در برهه‌های مختلف است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 22 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.