اصفهان گلس مایند آموزش هنری چند هزار ساله در گلپایگان - اصفهان گلسمایند

به همت بانوی گلپایگانی

خانه سفال گلپایگان به همت بانوی هنرمند گلپایگانی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان گفت: با همکاری یکی از هنرمندان گلپایگانی، امکان آموزش هنر سفال گری در محل مناره سلجوقی به علاقه‌مندان به این رشته فراهم شده است.
مصطفی قانونی افزود: علاقه و اشتیاق جوانان به رشته سفال گری از مهمترین دلایل راه اندازی خانه سفال در شهرستان گلپایگان است و سالانه بیش از ۳۰ نفر در این مرکز آموزش‌های مربوط به این هنر را دریافت کنند.
وی گفت: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان هم با ارائه تسهیلات و پرداخت حق بیمه افراد ماهر در زمینه سفالگری از این هنرمندان حمایت می‌کند.

الهام اسدپور؛ هنرمند سفالگر گلپایگانی هم هدف از راه اندازی خانه سفال در شهرستان گلپایگان را احیای هنر هزار ساله سفال گری در این شهرستان دانست و گفت: با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان و با هزینه ۳۰۰ میلیون ریالی خانه سفال شهرستان گلپایگان را راه اندازی کرده است.
وی افزود: در این آموزشگاه هنرجویان در ۲ ترم ودر ۱۳ جلسه آموزشی هنر سفالگری را به صورت علمی فرا می‌گیرند و پس از کسب نمره قبولی کار کردن با چرخ سفالگری را آموزش می‌بینند.
اسدپور گفت: آموزش نقاشی بر روی سفال از دیگر آموزش‌های خانه سفال شهرستان گلپایگان است.

شهرستان گلپایگان در محور شمال غرب استان اصفهان واقع شده است.

پیشینه تاریخی این شهرستان براساس کاوش‌های باستان‌شناسی در مجموعه باستانی «غرقاب» و کشف بیش از ۴۰ هزار سنگ‌نگاره به بیش از ۱۳ هزار سال قبل می‌رسد.

بخشی از تحولات تاریخی فلات مرکزی ایران در دوران اسلامی در محور شمال غرب استان و در گلپایگان واقع شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 19 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.