اصفهان گلس مایند آیا باز هم سیب زمینی بویین میاندشت منتظر خریدار می ماند - اصفهان گلسمایند

همزمان با فصل برداشتِ یک محصول استراتژیک

کشاورزان بویین میاندشتی همزمان با برداشت سیب زمینی، نگران فروش این محصول استراتژیک هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی بوئین میاندشت گفت: امسال وسعت زیر کشت در پی تداوم خشکسالی ۳۰۰ هکتار کمتر از پارسال شده است.
ولی علیمردای، میانگین برداشت این محصول را ۳۵ تن در هکتار بیان کرد وافزود: تولید این محصول در عملکرد‌های بالا به ۸۰ تن در هکتار هم رسیده است.
وی گفت: امسال ۲۰ رقم سیب زمینی با بذر‌های کلاس دار از بذر‌های به روز درشهرستان کشت شده است.
کارشناس زراعت مدیریت جهادکشاورزی بوئین میاندشت با اشاره به اینکه امسال به خاطر شرایط آب و هوایی برداشت کمی دیرتر شروع شده است افزود: برداشت سیب زمینی تا اواسط آبان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان هم در ارتباط زنده اینترنتی در ارتباط اینترنتی با بخش خبری ۲۰ سیمای شبکه اصفهان گفت: سازمان تعاون روستایی استان و شبکه زیر پوشش آن به‌منظور کمک به تولیدکنندگان سیب‌زمینی در سال جاری برنامه‌هایی مانند راه‌اندازی خط سورت و بسته بندی در منطقه‌ی فریدن با ظرفیت ۵۰ تن در روز، انعقاد قرارداد با فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هماهنگی به‌منظور ارسال محصول به نقاط دیگر کشور و آماده‌سازی ظرفیت انباری مناسب در منطقه فریدن را برای ذخیره‌سازی مازاد محصول در دستور کار دارد.

آقای توکلی با اشاره به خرید حمایتی و تضمینی سیب‌زمینی در صورت کاهش قیمت این محصول گفت: با خرید تضمینی، این محصول در صنایع تبدیلی بکار گرفته شود و بارانداز غرب استان هم برای صادرات سیب‌زمینی مازاد کشاورزان در نظر گرفته‌شده است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 68 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 5 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.