اصفهان گلس مایند اجرای طرح مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای انار - اصفهان گلسمایند

در ۵۰۰ هکتار باغ‌های کاشان؛

طرح مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای انار در ۵۰۰ هکتار باغ‌های کاشان اجرا شد.

اجرای طرح مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای اناربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان ؛ مسئول کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی کاشان گفت: ردیابی این آفت با شروع تشکیل میوه در باغ‌ها از اردیبهشت در نقاط مختلف شهرستان آغاز شده و تا آخر پاییز ادامه دارد.

کامل افزود: ردیابی آفت به روش مشاهده‌ای و نصب تله‌های جلب کننده فرمونی انجام و تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد تله فرمونی در نقاط مختلف باغ‌های شهرستان نصب و بررسی شده است.

وی از باغداران خواست از جا به جایی میوه‌های آلوده به مناطق بدون آلودگی پرهیز کنند و در صورت مشاهده آفت و علائم آلودگی، مبارزه تلفیقی از جمله جمع آوری و معدوم کردن میوه‌های آلوده، شکار انبوه آفت با نصب جلب کننده تغذیه‌ای (پروتئین هیدرولیزات یا سراتراپ) و جلب کننده‌های فرمونی تری مدلور به تعداد کافی در باغ، مقدار لازم از یک حشره کش فسفره (مانند مالاتیون) در یک پنجم تا یک سوم روی تنه و شاخه‌های اصلی درختان باغ را در دستور کار قرار دهند.

مسئول کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی کاشان گفت: باغداران هر گونه ریزش غیر طبیعی همراه با لهیدگی و تغییر رنگ لکه‌ای روی قسمتی از میوه را بررسی و مراتب را به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع بدهند.

کامل افزود: امسال به دلیل افزایش دما در تابستان، شیوع کرم گلوگاه در برخی باغ ها، پوسیدگی میوه و تداوم پدیده خشکسالی و وجود مگس مدیترانه‌ای، تولید انار نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافت.

وی گفت: امسال از هزار و ۱۰۰ هکتار باغ‌های شهرستان ۱۰ هزار تن انار به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برداشت و روانه بازار استان‌های مختلف کشور شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 69 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 10 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.