اصفهان گلس مایند اختصاص ۵ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری - اصفهان گلسمایند

وزیر جهادکشاورزی در گلپایگان مطرح کرد:

۵ میلیارد تومان به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در گلپایگان و خوانسار در سال جاری در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به شهرستان گلپایگان از طرح ۵۰ هکتاری کشت قراردادی گندم به روش قطره‌ای و از یک واحد گلخانه‌ای و طرح شرکت سهامی زراعی در شهرستان گلپایگان بازدید کرد.

حسین شاه نظری تولید کننده محصولات کشاورزی در جریان این بازدید خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شهرستان گلپایگان مزرعه و گلخانه کشت محصولات کشاورزی را به منظور صادرات با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصولاتی از نوع خربزه، هندوانه، گوجه و فلفل تولید و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود، گفت: کاهش مصرف آب، افزایش ۱۲ برابری تولید، خودکفایی محصولات کشاورزی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر از مزایای اجرای این طرح است.

وزیر جهاد کشاورزی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان حضور یافت و نشستی با حضور کارشناسان و بهره‌برداران برگزار کرد.
ساداتی نژاد در جمع بهره‌برداران و مدیران شهرستان گلپایگان گفت: همواره نگاه ویژه‌ای به گلپایگان در بخش کشاورزی وجود دارد و این شهرستان دارای جذابیت‌های ویژه در حوزه‌های منابع طبیعی است.

وزیر جهاد کشاورزی در نشست با نمایندگان تشکل‌ها و خبرگان کشاورزی شهرستان گلپایگان هم گفت: گلپایگان یک منطقه با منابع آبی خوب شناخته می‌شود، اما تغییرات اقلیمی شرایطی را ایجاد کرده که کشاورزان و بهره برداران شهرستان با مشکل کمبود آب روبرو شوند.
ساداتی نژاد افزود: با وزیر نیرو در خصوص پیگیری حقابه‌ها صحبت خواهم داشت و اجازه نمی‌دهیم حقوق کشاورزان در این شهرستان تضییع شود.

وی تصریح کرد: در خصوص رسیدگی به انهار شهرستان با وزیر نیرو رایزنی خواهیم داشت تا اعتبارات مناسبی در این بخش هزینه شود.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ضروری است از ظرفیت‌های منابع آبی شهرستان گلپایگان بهره گرفته شود، تاکید کرد: در موضوعات آبخیزداری در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار باید بهره کافی برده شود و حفاظت آب و خاک در دستور کار باشد و در همین راستا ۵ میلیارد تومان به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در گلپایگان و خوانسار در سال جاری در نظر گرفته می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 22 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.