اصفهان گلس مایند ادامه اجرای طرح های آبخیزداری درگرو بخش خصوصی - اصفهان گلسمایند

بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی و خیران برای اجرای طرح های منابع طبیعی از برنامه های امسال اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان است.

ادامه اجرای طرح های آبخیزداری درگرو بخش خصوصیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: باتوجه به اینکه اعتبارات تخصیص یافته به طرح‌های مختلف ممکن است کافی نباشد و بر همین مبنا ضروری است از فعالان اقتصادی و خیران بهره برد.

محمد علی کاظمی با اشاره به تداوم طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سال جاری افزود: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، حدنگاری و صدور اسناد مالکیت، بیابان‌زدایی، حفاظت از ذخیره‌گاه‌های جنگلی، جنگلکاری و زراعت چوب از جمله برنامه‌های امسال منابع طبیعی استان اصفهان است.

از مساحت ۱۶۴ میلیون هکتاری ایران، حدود ۸۵ میلیون هکتار را عرصه‌های ملی و طبیعی در برگرفته که جنگل‌های ایران ۸.۸ درصد و مراتع ۵۲ درصد از مساحت کشور را تشکیل می‌دهد، سرانه جنگل در کشور حدود ۱۷ صدم هکتار است در حالی  که سرانه جهانی جنگل ۶۲ صدم هکتار برآورد می‌شود، کارشناسان امر معتقدند در حوزه توسعه جنگل‌ها باید ۱۴ میلیون هکتار از این اراضی حفظ و صیانت شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 11 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.