اصفهان گلس مایند اردستان در تولید مرغ اول است - اصفهان گلسمایند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: این شهرستان رتبه اول تولید گوشت مرغ را در استان اصفهان دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ سعید راعی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دامپزشکی با بیان اینکه با افزایش واحد‌های مرغ ِگوشتیِ شهرستان، تعدادِ آنها به ۱۳۵واحد با ظرفیت بیش از پنج میلیون قطعه رسیده است گفت: در ۶ماه اولِ سال گذشته، ۵میلیون و ۵۸۴هزار قطعه جوجه ریزی را ثبت شد که این تعداد در نیمه نخست سال جاری با افزایش ۲۰درصدی، به ۶میلیون و ۸۸۸هزار قطعه رسیده و ۵میلیون و ۱۷۲هزار قطعه مرغ به کشتارگاه تحویل داده شده است.

وی به فعالیت سه واحد پرورش پولت با ظرفیت ۱۴۰هزار قطعه و ۹واحد تخم گذار با ظرفیت ۷۰۰هزار قطعه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۴۱هزار و ۹۵۰تُن تخم مرغ از ابتدای سالِ جاری تولید شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان در ادامه با اشاره به راه اندازی اتاق پیش سرد کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره افزود: این کشتارگاه نواقصی دارد که شهرداری‌ها باید نسبت به رفع آن اقدام کنند و تعدادی با بودن آن موافق نیستند.

راعی با اشاره به راه اندازی مجدد گاوداری یاقوت کویر با ظرفیت ۵هزار رأس دام سنگین به عنوان بزرگترین واحد پَرواربندی کشور افزود: در حال حاضر، ۳۵۰۰رأس گوساله‌ی پَرواری در این واحد نگهداری می‌شود که امکان اشتغالِ مستقیم ۳۰نفر را فراهم آورده است.

وی اولویت شبکه دامپزشکی، بحث سلامت و نظارت بر مواد غذایی است، افزود: ۴۹درصد از بیماریها در انسان از منشأ دام شروع می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 2 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.