اصفهان گلس مایند استان اصفهان رتبه دوم کشور در ارز حاصل از صادرات - اصفهان گلسمایند

استان اصفهان رتبه دوم کشور در ارز حاصل از صادراتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، گفت: یک میلیون و ۶۴ هزار و ۶۸۰ تن کالا به ارزش ۶۰۲ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار، در پنج گمرک استان اصفهان صادر شده که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۲۷ درصد، از حیث وزن ۲۹ درصد واز لحاظ ارزش ۷۲ درصد افزایش یافته است.
ایرج موفق، ارزش حاصل از حجم صادرات سال گذشته از این استان را بیش از ۲ میلیارد دلار بیان کرد و افزود: وضعیت امسال استان اصفهان درمقایسه با سال گذشته در بخش صادرات کالا رشد قابل توجهی داشته است.
وی گفت: با کمک بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌های صنایع، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعاون، میز‌های توسعه صادرات ملی را که مسئولیت ۱۰ میز را استان اصفهان برعهده دارد افزایش و وضعیت را به سمت پیشرفت بیشتر و بهتر صنایع هدایت می‌کنیم.
موفق با بیان اینکه از بانک‌ها تقاضا داریم که سرمایه ثابت طرح‌ها را تامین کنند افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰ طرح بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان اصفهان در دست اجراست که مراحل خرید زمین، دیواری کشی، احداث سوله و برق، آب و گاز محقق شده و برای خرید ماشین آلات نیازمند وام هستند.
استان اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ و سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 9 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.