اصفهان گلس مایند افزایش دما در کاشان و آران و بیدگل - اصفهان گلسمایند

استقرار جوی پایدار همراه با افزایش دما در هفته جاری در مناطق مختلف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان‌های کاشان وآران وبیدگل گفت: دمای هوا در مناطق مختلف دشت کاشان در هفته جاری با بیشینه ۴۲ درجه و کمینه ۲۵ درجه پیش بینی می‌شود.
عباس ارغوانی افزود: بر این اساس پدیده غالب جوی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به صورت نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود و سرعت باد تا ۱۸ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.
وی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به پیش بینی وزش باد در عصر روز‌های هفته جاری هر گونه محلول پاشی و سمپاشی را در نوبت صبح انجام دهند
رئیس اداره هواشناسی شهرستان‌های کاشان وآران وبیدگل گفت: با توجه به خشکسالی شدید و تداوم آن در سال جاری، کشاورزان نسبت به استفاده از کود‌های پتاسه به منظور افزایش مقاومت گیاه در برابر شرایط موجود اقدام ودر صورت مشاهده پسیل و کنه در باغ‌های پسته، و مزارع پنبه سمپاشی کنند.
ارغوانی افزود: با توجه به بالا بودن دما، بهره‌برداران برای کاهش فاصله آبیاری برنامه ریزی کنند و گلخانه داران در شرایط افزایش دما و ابری بودن هوا و پیش‌بینی باد‌های نسبت شدید در طول هفته جاری نسبت به تهویه و تنظیم دما و رطوبت گلخانه همچنین استحکام سازه یا پوشش گلخانه را کنترل کنند.
وی افزود: باغداران برای دریافت تله‌های ردیابی مگس میوه مدیترانه به جهاد کشاورزی مراجعه کنندو در صورت مشاهده ملخ در مزرعه و باغ‌ها به جهاد کشاورزی گزارش بدهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 27 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.