اصفهان گلس مایند امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان بسیج - اصفهان گلسمایند

تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه صنعتی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور برای راه اندازی مرکز نوآوری بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان امضا شد.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان بسیجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ این تفاهم نامه با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزش و خدماتی به منظور حل مسائل اولویت دار استان و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های علمی، تجربه و تخصص استادان دانشگاه صنعتی اصفهان و پشتیبانی مادی و معنوی سازمان بسیج علمی و فناوری کشور برای مدت ۱۰ سال امضا شده و طرفین متعهد شدند که اقدامات اجرایی برای پیاده شدن اهداف این تفاهم را در مدت کوتاهی آغاز کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با اشاره به دستاور‌های درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان در همکاری با مراکز علمی و صنعتی گفت: ساختار‌های پژوهشی دانشگاه زمانی مؤثرعمل می‌کند که در ارتباط تنگاتنگ با صنعت قرار داشته باشد.
دکتر سید مهدی ابطحی افزود: به اشتراک گذاری ساختار‌های پژوهشکده‌های دانشگاه از جمله پژوهشکده فولاد، پژوهشکده آبفا و پژوهشکده حمل و نقل، توانسته بیش از پیش در حل مشکلات صنعت مؤثر باشد.

وی با اشاره به این که در توسعه فناوری، وجود بازار و متقاضی مهم است گفت: رشد ۵۰ درصدی درآمد دانشگاه حاصل از فروش فناوری نشان می‌دهد که دانشگاه مسیر درستی طی کرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: حضور شرکت‌های فن اور، نمایشگاه دائمی فناوری، مؤسسات تبادل تجاری فناوری، شعب ارزی بانک‌ها و… منجر به جذب صد‌ها میلیارد تومان سرمایه برای زیرساخت و سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این منطقه ویژه خواهد شد که به عنوان یک مرکز برای تولید و بازار فناوری، همگرایی و توسعه علمی و فناوری را به دنبال دارد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در این آئین گفت: حضور مراکز بسیج درکنار سازمان ها، به مدیریت‌ها برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌کند.
سردار مجتبی فداء افزود: ایجاد مرکز نوآوری علمی و فناوری بسیج در دانشگاه با رویکرد اعتبار علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در کنار پشتیبانی مادی و معنوی سپاه یک اقدام عملی مؤثر در پیشرفت و توسعه ملی و پاسخ به نیاز‌های ضروری استان است.
وی با بیان اینکه ایجاد این مرکز برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و همجواری با شرکت‌های دانش بنیان است گفت: حضور در منطقه‌ای که از یک سو به مرکز تحقیقات خودکفایی نیروی زمینی سپاه در خمینی شهر و از سوی دیگر به منطقه صنعتی و استراتژیک اصفهان و نجف آباد، دسترسی خواهد داشت.
این نشست تفاهم نامه ۱۰ ساله راه اندازی مرکز نوآوری بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان به منظور تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزش و خدماتی جهت حل مسائل اولویت دار استان اصفهان به امضای رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 75 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 11 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.