اصفهان گلس مایند انتظار تنها گلخانه بویین میاندشت برای بهره مندی از نعمت گاز - اصفهان گلسمایند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ اولین وتن‌ها واحد گلخانه‌ای بوئین میاندشت به همت آقای محمد شریفی دوسالی است که درشهر افوس راه اندازی شده است، اما چند ماهی است که منتظروصل شدن گاز به گلخانه است.
موسس این گلخانه گفت: این گلخانه یک گلخانه سبزی وصیفی است که در وسعت ۳ هزار مترمربع با ارتفاع ۶ متر و سرمایه گذاری ۲۰ میلیاردریالی دوسالی است راه اندازی شده است.
محمد شریفی افزود: پارسال کشت خیار درگلخانه انجام شد و دومین کشت هم فلفل دلمه‌ای است که در اولین مرحله از برداشت موفق شده ایم ۵ تن از سطح ۳ هزار متر برداشت کنیم.
این گلخانه دار با اشاره به اینکه دمای هوای منطقه گاهی اوقات تا ۱۵ درجه زیر صفر می‌رسدگفت: بهره مندی از گاز طبیعی یکی از نیاز‌های اصلی وضروری گلخانه است چرا که درحال حاضر ماهانه ۲۵ هزار لیتر گازوئیل برای گرمایش گلخانه مصرف می‌شود که مقرون به صرفه نیست.
محمد شریفی افزود: از خرداد امسال برای گازرسانی به گلخانه اقدام کرده ام که بعد از ماه‌ها پیگیری لوله اصلی تا جلوی گلخانه کشیده شده ولوله کشی داخل گلخانه هم به پایان رسیده امابرای اتصال گاز به گلخانه همچنان منتظر تائیدیه نظام مهندسی هستم.
کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی بویین میاندشت نیز با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای توسعه چندانی دربویین میاندشت نداشته است گفت: این گلخانه اولین واحد گلخانه‌ای شهرستان است که درحال حاضر فلفل دلمه‌ای کشت کرده است.
عباس رحیمی آشجردی افزود: برای راه اندازی این واحد ۱۲ میلیاردریال تسهیلات پرداخت شده است و جهادکشاورزی این آمادگی را دارد تا از متقاضیان در زمینه راه اندازی گلخانه حمایت کند.
وی گفت: صرفه جویی ومصرف بهینه آب، بکار گیری زمین‌هایی که امکان کشت در آن‌ها وجود ندارد، تولید محصولات مختلف در طول سال، کنترل شرایط اقلیمی و دمایی که دراختیار گلخانه داراست و تولید محصول باکیفیت از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 67 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 7 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.