اصفهان گلس مایند بازار سیاه هویج در اصفهان - اصفهان گلسمایند

نایب رئیس اول اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان: بازار هویج هم در اصفهان سیاه شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ نایب رئیس اول اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه امروز هویج هم دچار بازار سیاه شده و عرضه این محصول بسیار کم و قیمت آن در عمده فروشی بالای ۱۵ هزار تومان است گفت: به دلیل شرایط موجود سطح زیر کشت هویج کاهش یافته و از سوی دیگر به دلیل شیوع کرونا و توصیه پزشکان تقاضا برای خرید این محصول افزایش یافته است.

محمدصادق ریاحی با اشاره به اینکه در حال حاضر کیوی بر روی درخت با قیمت ۱۶ هزار تومان سلف خری می‌شود، افزود: به غیر از آن کیوی مشمول هزینه‌های مختلفی همچون سردخانه، سبد، سورتی و کارگری‌ و با توجه به این هزینه‌ها به دلیل اینکه بازار داخلی جوابگو نیست، باغدار تمایل به صادرات محصول خود دارد.

نایب رئیس اول اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان همچنین با اشاره به نقش بی آبی و خشکسالی در افزایش قیمت میوه و سبزی گفت: افزایش قیمت کود و سم ، بذر، دستمزد کارگران و هزینه بار موجب گرانی میوه و سبزی در بازار شده است.
وی افزود: در حال حاضر در میدان میوه و تره بار اصفهان گلابی با ۴۵ هزار تومان بالاترین قیمت میوه و انگور با ۱۰ هزار تومان پایین‌ترین قیمت را دارند که این محصولات در خرده فروشی گرانتر عرضه می‌شوند.

نایب رئیس اول اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان گفت: مخارج تولید محصولات کشاورزی بالا رفته و کارگری که قبلا روزانه با ۸۰ هزار تومان کار می‌کرد، امروزه درخواست حقوق بالای ۲۵۰ هزار تومان را دارد و کرایه بار حدود یک میلیون و نیم به بالای ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 3 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.