اصفهان گلس مایند بستری شدن آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، عالم اصفهانی در بیمارستان - اصفهان گلسمایند

بستری شدن آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، عالم اصفهانی در بیمارستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ فرزند آیت الله سید کمال فقیه ایمانی گفت: این عالم اصفهانی که از جمعه گذشته، به دلیل مشکلات زمینه‌ای مثل عفونت ریه و کلیه در بیمارستان عسکریه بستری و در ادامه، به کرونا مبتلا شد، حال مساعدی ندارد.
حجت الاسلام سید محمدرضا فقیه ایمانی از همه مردم استان اصفهان تقاضا کرد برای شفای تمام بیماران خصوصا آیت الله سید کمال فقیه ایمانی از علمای شهر اصفهان دعا کنند.
آیت الله سید کمال فقیه ایمانی متولد ۱۳۱۳، از علمای مجاهد و خیّر اصفهان، و از شاگردان امام خمینی است.
پدر ایشان آیت الله حاج سید مصطفی فقیه ایمانی از علمای بزرگ اصفهان بودند.
آیت الله سید کمال فقیه ایمانی در روز‌های حکومت ستمشاهی، آیت الله سید کمال فقیه ایمانی به شدت زیرنظر بود.
وی دعوت ساواک برای استقبال از شاه را به علت کسالت نپذیرفت و مورد غضب آن‌ها واقع شد.
همچنین روزی که روزنامه اطلاعات مقاله توهین آمیزی درباره امام چاپ کرد، آیت الله فقیه ایمانی روحانیون اصفهان را فراخواند و آن‌ها را از این رفتار زشت آگاه ساخت. سپس با محکوم کردن روزنامه تأکید کرد که باید حرمت مراجع حفظ شود و مسئولان باید به این امر رسیدگی کنند.
ایشان منشاء خدمات و آثار بزرگ عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و درمانی زیادی مانند راه اندازی حوزه علمیه اصفهان به نام دارالحکمه باقر العلوم علیه السلام با گنجایش بیش از ۱۰۰۰ طلبه و پرداخت هزینه تحصیلی به طلاب علوم دینی و از موسسان بیمارستان‌های الزهرا(س)، امیرالمومنین(ع) و امام موسی کاظم(ع)بوده است.
آیت الله فقیه ایمانی به سفارش امام خمینی، پدید آورنده اولین تفسیر قرآن به زبان انگلیسی و روسی با عنوان «نورالقرآن فی تفسیر القرآن» است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 72 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.