اصفهان گلس مایند بسته شدن مرز‌های منتهی به معابر خروجی عراق+ فیلم - اصفهان گلسمایند

رئیس ستاد مرکزی اربعین خبر داد:

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرده همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی عراق تا اطلاع بعدی بسته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سید مجید میراحمدی در ارتباط تصویری با شبکه خبر گفت: به دلیل اتفاقات نگران کننده‌ای که در مرز‌های شلمچه و مهران به وقوع پیوست و خطرات جدی که برای امنیت و سلامت زائران به وجود آمد جلسه فوق العاده ستاد مرکزی اربعین با حضور وزیر کشور، فرماندهان عالی رتبه فراجا، استاندار ایلام و جمعی دیگر از مسئولان مربوط در مرز مهران برگزار شد و وضعیت مرز‌ها بررسی، تجزیه و تحلیل شد.

وی با بیان اینکه ادامه وضعیت فعلی به طور قطع خطرات جدی برای امنیت سلامت زائران را به دنبال دارد، افزود: اساس نگرانی نبود آمادگی طرف عراقی در سرعت عمل پذیرش زائران و ناکافی بودن امکانات در آن سوی مرز، کثرت جمعیت و هوای گرم است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: خلاف میل خودمان در جلسه به این نتیجه رسیدیم امنیت و سلامت عموم زائران برای ما خط قرمز است و پس از ۵ ساعت مشورت تصمیم گرفتیم همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی به عراق تا اطلاع ثانوی مسدود شود.
وی افزود: به همه پایانه‌های مسافربری ابلاغ شد که همه برنامه‌های سفر اتوبوس‌ها به سمت مرز‌های عراق از فردا لغو شوند و به اطلاع همه مسافران هم برسد و وجه بلیت خریداری شده به آن‌ها مسترد شود.

میراحمدی گفت: کسانی هم که در مسیر هستند تلاش کنند برنامه خود را تغییر دهند و صرفاً کسانی که در پایانه‌های مرزی هستند، تلاش می‌شود در ساعات آینده با مدیریت و کنترل اطمینان بخشی یا توجیه شوند که برگردند یا این که با شرایط اطمینان بخشی از مرز عبور داده شوند.

وی افزود: تصمیم گرفته شد که صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین متوقف شود و برای کسانی که درخواست گذرنامه دارند، گذرنامه‌ها صادر و از طریق پست برای آن‌ها ارسال می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 9 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.