اصفهان گلس مایند تجربی‌ها در صدر داوطلبان آزمون سراسری اصفهان - اصفهان گلسمایند

بیشترین داوطلبان کنکور سراسری اصفهان در رشته علوم تجربی هستند.

تجربی‌ها در صدر داوطلبان آزمون سراسری اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: ۸۲ هزار و ۷۲۳ داوطلب در استان اصفهان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های امسال شرکت می‌کنند که حدود ۶۰ درصد آن‌ها بانوان هستند.

محمدرضا ایروانی افزود: تعداد داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت:بیشترین تعداد داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان اصفهان در رشته علوم تجربی با ۳۸ درصد کل داوطلبان هستند.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان با بیان اینکه کنکور سراسری امسال در ۲۷ شهر استان اصفهان و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ۹ تا ۱۲ تیر جاری برگزار می‌شود، افزود: ۳۸ هزار و ۹ داوطلب شامل ۲۳ هزار و ۱۵۴ زن و ۱۴ هزار و ۸۵۵ مرد در شهر اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ایروانی حوزه‌های آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در شهر اصفهان را دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، شهید اشرفی، پیام نور و آزاد و حوزه‌های آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی افزود: حوزه جداگانه‌ای در یکی از مراکز بیمارستان الزهرا (س) اصفهان برای داوطلبانی که در خوداظهاری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر دادند، در نظر گرفته شده است.

اصفهان با حدود ۱۷۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با ۲۰۰ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است؛ این استان حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 27 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.