اصفهان گلس مایند تجهیز به اتاق پیش‌سرد برای پس زدنِ تب کریمه‌کنگو - اصفهان گلسمایند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان

کشتارگاه‌های اصفهان برای جلوگیری از شیوع تب کریمه‌کنگو به اتاق پیش‌سرد تجهیز شده است.

تجهیز به اتاق پیش‌سرد برای پس زدنِ تب کریمه‌کنگوبه گزارش اصفهان گلس، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این مجموعه برای کنترل تب کنگو، گفت: تا این لحظه مورد مشکوک و خاصی از فرد مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان از سوی دانشگاه علوم پزشکی به اداره کل دامپزشکی استان گزارش نشده است.

علیرضا ادیبان، درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان، اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که در بدن نوعی کنه وجود دارد و به واسطه تخم ریزی تکثیر و در طبیعت باقی می ماند.

وی افزود: طی چند سال گذشته به خصوص در بهار و تابستان زاد و ولد کنه ها به عنوان حامل ویروس این بیماری بیشتر می‌شود و باعث بقای ویروس در طبیعت می‌شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: اگر دامی آلوده به این ویروس شود، ممکن است در کشتارگاه ها افرادی که با دام و لاشه دام در ارتباط هستند، در معرض خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو قرار گیرند، بنابراین سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از این بیماری وارد عمل می شود.

ادیبان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی برای مقابله با تب کریمه کنگو، اظهار کرد: در این شرایط دامپزشکی اقدام به سم پاشی دام و اماکن نگهداری دام و یا اماکنی که سابقه این بیماری وجود دارد، می کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر موارد پیشگیرانه در کشتارگاه ها انجام نشود، به طور قطع بیماری کریمه کنگو به راحتی از انسان به انسان منتقل می شود، تصریح کرد: استان اصفهان طی چند سال اخیر برای کنترل این بیماری و جلوگیری از انتقال ویروس به از دام به انسان، اتاق های پیش سرد نگهداری لاشه دام را در کشتارگاه ها مجهز کرده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: در صورتیکه ویروس در بدن دام وجود داشته باشد، اگر لاشه دام کشتار شده ۲۴ ساعت در دمای بین صفر تا چهار درجه نگهداری شود، موجب از بین رفتن ویروس بیماری کریمه کنگو خواهد شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد گوشت استحصالی استان از پیش سرد عبور می کند، افزود: در حال حاضر از مجموع ۳۲ کشتارگاه دام فعال استان، ۲۶ کشتارگاه مجهز به اتاق پیش سرد هستند و تمام لاشه های دام این کشتارگاه ها بعد از پیش سرد، به دست مصرف کننده می رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 14 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.