اصفهان گلس مایند تحقق انتقال آب خلیج فارس به اصفهان در پنج سال آینده - اصفهان گلسمایند

استاندار اصفهان: انتقال آب خلیج فارس امکان اجرایی شدن تا ۵ سال آینده را دارد.

انتقال آب خلیج فارس به اصفهان در دست اقدامبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ عباس رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره عملکرد سه سال گذشته استانداری در حوزه آب گفت: طرح انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان براساس مطالعات کارشناسی به همت شرکتی خصوصی متشکل از واحد‌های صنعتی آب بر استان با نام شرکت تأمین آب اصفهان در دست اجراست.

وی افزود: در هماهنگی‌های لازم با استان‌های در مسیر انتقال آب، پیش‌بینی می‌شود این طرح بتواند تا چندین سال دیگر به مرحله اجرا درآید.

استاندار اصفهان، کم‌آبی را اصلی‌ترین و حادترین مسئله استان دانست و گفت: بیشترین تلاش ما در استان صرف موضوع آب می‌شود و امیدواریم مسئولان بعدی استان نیز به همین میزان دغدغه تأمین آب را داشته باشند.

عباس رضایی افزود: طرح سامانه دوم، بهشت‌آباد و انتقال آب خلیج‌فارس و سد و تونل کوهرنگ ۳ از مهم‌ترین طرح‌های استان اصفهان در حوزه آب است.

وی از سامانه دوم انتقال آب به عنوان طرحی پدافند غیرعامل یادکرد و گفت: اگر در ۳ سال اخیر به طرح گلاب یا همان سامانه دوم ورود پیدا نمی‌کردیم تا ۱۵ سال آینده نیز آغاز نمی‌شد.

استاندار اصفهان افزود: حدود ۲۰ سال از آغاز احداث سد کوهرنگ می‌گذرد و این سد در سال ۹۷ حدود ۲۱ درصد پیشرفت داشت، اما امروز به جرات می‌توان گفت که ۴۹ درصد از این سد اجراشده، اما حدود ۸ ماه است به دلیل مشکلات فنی تا تعیین تکلیف، متوقف‌شده است.

رضایی درباره تونل کوهرنگ گفت: این تونل صد درصد تکمیل‌شده و می‌توان تا پایان دی‌ماه ۷۰ میلیون مترمکعب آب از طریق پمپاژ وارد سد چادگان کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 71 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 24 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.