اصفهان گلس مایند تعطیلی معادن گچ در اصفهان - اصفهان گلسمایند

معادن گچ در کلانشهر اصفهان باهدف کاهش انتشار ریز گرد‌ها و گردوغبار از ابتدای امسال تعطیل شده اند و اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس طرح جامع مقابله با گرد و غبار ، همه معادن گچ موجود در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان باید تعطیل شوند گفت: بیشتر کوره‌های گچ پزی اطراف اصفهان هم به دنبال تعطیلی معادن و نبود مواد اولیه درخواست تغییر کاربری داده‌اند که این مساله در دستور کار استانداری قرارگرفته است.

محمد سرجوقیان مجموع مجوز‌های معدن استان را یک هزار و ۳۰۰ فقره اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۸۴۳ معدن پروانه بهره‌برداری، ۱۵۰ معدن مجوز برداشت شن و ماسه و طرح‌های عمرانی و ۳۰۰ معدن نیز پروانه اکتشاف و گواهی کشف دارند.

سرجوقیان بابیان اینکه ۱۳۶ معدن در کلانشهر اصفهان درزمینه تولید سنگ تزیینی، مصالح ساختمانی، سنگ‌آهن، سرب و روی فعالیت می‌کنند، گفت: انواع سنگ‌های ساختمانی شامل مرمریت، تراورتن، مرمر، گرانیت با رنگ‌های مختلف، مواد فلزی شامل طلا، سرب، روی، آهن و مس، مواد غیرفلزی شامل بنتونیت، دولومیت و خاک‌های صنعتی همچنین انواع مصالح ساختمانی شامل شن و ماسه و گچ در استان اصفهان وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان میزان تولید و ظرفیت اسمی معادن استان را بیش از ۵۰ میلیون تن از انواع مواد معدنی شامل سنگ‌های تزیینی، مصالح ساختمانی، معادن فلزی و غیرفلزی عنوان کرد.
سرجوقیان با بیان اینکه تولید واقعی معادن در سال ۱۳۹۹ افزون بر ۳۰ میلیون تن بوده است افزود: مجموعه معادن استان برای ۱۲ هزار نفر اشتغال بطور مستقیم ایجاد کرده است.

وی گفت: به‌طور تقریبی نیمی از معادن استان انواع سنگ‌های تزیینی هستند و ازآنجاکه در استان اصفهان ۲ هزار و ۲۰۰ واحد سنگ‌بری فعال است، ماده معدنی تولیدشده در معادن به مصرف می‌رسد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه از ۸۴۳ معدن فعال استان ۶۳۲ فعال و بقیه تعطیل هستند، افزود: معادن و محدوده‌های حبس شده، غیرفعال و راکد پس از شناسایی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری برای مزایده عمومی در اختیار افراد واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

سرجوقیان برخی معادن اصفهان مانند نخلک را دارای ظرفیت گردشگری دانست و افزود: این معادن شناسایی‌شده‌اند و برای تقویت و توسعه گردشگری در دستور کار قرارگرفته‌اند.
وی با بیان اینکه معادن استان در همه شهرستان‌ها پراکنده است افزود: اردستان، اصفهان، خور و بیابانک، شاهین‌شهر، کاشان، نایین و نطنز از مناطق مهم معدن خیز استان است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: در سال گذشته، ۶۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از محل فعالیت معادن استان وصول شد.
استان اصفهان جایگاه نخست معادن فعال در کشور را دارد و میزان استخراج اجازه برداشت معدن صادره ۴ میلیون و ۲۵ هزار تن است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 83 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 9 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.