اصفهان گلس مایند تمرین موفق اخلال هواپایه در ارتباطات پهپادی - اصفهان گلسمایند

در رزمایش مشترک پهپادی ذوالفقار ارتش؛

در نخستین روز از رزمایش مشترک پهپادی ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، عملیات اخلال هواپایه و اقدامات جنگ الکترونیک در حوزه پهپادی با موفقیت اجرا شد.

تمرین موفق اخلال هواپایه در ارتباطات پهپادیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش با گفت: یگان‌های جنگال نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات‌های اخلال ارتباطی زمین پایه در ارتباط پهپاد با ایستگاه کنترل زمینی و اخلال الکترونیک بر روی پهپاد‌های مهاجم نیروی حمله‌ور و کنترل این پهپاد‌ها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش را در این بخش از رزمایش بود با موفقیت انجام دادند.

امیر دریادار سید محمود موسوی افزود: همچنین در این مرحله از رزمایش، ایجاد اختلال در ارتباط پهپادی به صورت هواپایه و توسط پهپاد‌های ابابیل با موفقیت اجرا شد.

وی ادامه داد: مقابله نرم و سخت با تهدیدات متصور در عملیات پهپادی با استفاده از تجهیزات نوین جنگ الکترونیک و همچنین سامانه‌های خودحفاظتی از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

سخنگوی رزمایش پهپادی ارتش با بیان اینکه طرح‌های تعریف شده در این رزمایش بر اساس برآورد‌های اطلاعاتی از تهدید‌های بالقوه و مطابق با واقعیت‌های عرصه نبرد است، گفت: تمامی مراحل این رزمایش با نظارت قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) انجام می‌شود.

امیر دریادار موسوی افزود: حضور کارکنان نخبه در مراحل مختلف این رزمایش به منظور طرح ریزی، اجرا، استفاده از خلبانان جوان و طراحی و ساخت طیف گسترده‌ای از هواگرد‌های بدون سرنشین از عناصر اصلی شکل‌گیری قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که امروز توانسته در کانون توجه‌ها قرار گیرد و دشمن را به ترس و واهمه از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران وادار کند.

وی، برقراری امنیت با تکیه بر توان کشور‌های منطقه و برگرفته از اصل «همه با هم» در برقراری صلح بدون نیاز به حضور بیگانگان، اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ صلح در منطقه، بی اثر جلوه دادن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با بهره‌مندی از سلاح‌ها و تجهیزات بومی و نمایش علمی و اقتدار ارتش در دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 447 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 24 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.