اصفهان گلس مایند توافق کشاورزان شرق و غرب در رهاسازی آب  - اصفهان گلسمایند

کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان با هماهنگی جهادکشاورزی در خصوص رهاسازی آب به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اصفهان؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: کشاورزان شرق و غرب با هماهنگی جهاد کشاورزی در جلسه ای که ساعت ۲۳:۰۰ چهارشنبه ششم بهمن ماه برگزار شد در خصوص رهاسازی آب به توافق و جمع بندی رسیدند.

مهران زینلیان افزود: با توجه به کمبود آب در مخزن سد زاینده رود و ممکن نبودن توزیع آب برای بخشهای مختلف استان، مقرر شد در این مرحله آب فقط برای کشاورزان شرق رهاسازی شود.

وی با بیان این که میزان و مدت زمان آبی که قرار است رهاسازی شود پس از انجام کارکارشناسی به اطلاع می رسد گفت: بر اساس زمان بندی، آب سد زاینده رود روز دوازده بهمن ماه رهاسازی می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آب سد چه زمانی برای کشاورزان غرب رهاسازی می شود افزود: کشاورزان غرب عمدتا باغدار هستند و نیاز آبی آنان بعد از نوروز است و زمان دقیق رهاسازی پس از کار کارشناسی و با توجه به بارش ها و رعایت خط قرمز آب شرب اصفهان اعلام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد: اولویت بعد (دوم) رهاسازی برای کشاورزان غرب و شرق با رعایت خط قرمز تامین آب شرب اصفهان است و هیچ قولی و تضمینی برای بازگشایی نوبت دوم نمی دهیم و رهاسازی به میزان بارش ها بستگی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 30 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.